Verkstads och lager administratör till Arriva Halmstad

Arbetsbeskrivning

Som verkstadsadministratör har du en viktig funktion då du är den som är med och säkerställer att driftområdets verkstad har ett fungerande reservdelsflöde. Vi söker en verksamhetsadministratör på visstid då vi i och med ett systembyte har behov av förstärkning under en tid. Anställningen sträcker sig 6 månader framåt med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter


• Arbeta med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer.
• Skapar och avslutar inköpsordrar samt registrerar materialuttag i datasystemet SAP
• Hanterar godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor
• Kontering av fakturor, ansvar för hantering av följesedlar, taxeringsrapport i samband med skador etc.
• Köpa in det material som verksamheten kräver
• Förbereda servicekit till morgondagens arbete enligt plan från 1:e mekaniker
• Genomföra inventeringar
• Hålla ordning på lagret
• Hålla tät kontakt med inköparna på huvudkontoret och vår tekniska avdelning
• Bidra med förbättringsförslag

 Din bakgrund

Vi söker dig med erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon.

Eftersom materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla många saker samtidigt. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning.

Du har daglig telefonkontakt med leverantörer samt med vår trafikledning. Därav behöver du vara serviceminded och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper Office paketet. Har du erfarenhet av att jobba i SAP är det mycket meriterande.

Din utveckling är viktig för oss

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell organisation i utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen där din utveckling är viktig för oss.

Ansökningsprocess

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2017-05-05. Vi arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen varför vi gärna ser kvinnliga sökanden.  Har du frågor kontakta Ilir Cakolli på ilir.cakoli@arriva.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023