OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vill du arbeta med de administrativa delarna på en mindre verkstad med ett gäng härliga mekaniker?
Nu söker Mekka Service i Ängelholm en duktig och pålitlig verkstadsadministratör.
Mekka Service ingår i Mekka Traffic-koncernen och finns i dagsläget på 16 orter, alla med marknadens mest moderna och tilltalande verkstäder. Förutom skade- och serviceverkstad erbjuder Mekka Service även tvätthallar och uppställningsplatser. Den röda tråden i verksamheten är kvalité, säkerhet och engagerad personal. Du kommer jobba i en tight grupp där teamkänslan betyder väldigt mycket. Bussar är det vanligaste förekommande fordonstypen bland kunderna men de flesta typer av fordon kommer förekomma. Att vilja och kunna utvecklas tar dig hos oss längre än motsatsen.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna omfattar främst administration, försäkringsärenden och ekonomi.
Det innebär bland annat:
- skadehantering och skadeanmälan till försäkringsbolag
- registrering och bearbetning av arbetsordrar
- prissättning och slutförande av fakturaunderlag
- beställning, leverans och lagerhantering av reservdelar
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig med erfarenhet inom administration och ärenden till försäkringsbolag. Du har relevant utbildning och god datorvana. Som person trivs du med att jobba strukturerat och noggrant. Arbetet kan stundtals vara intensivt vilket kräver att du kan prioritera och klara av att hantera en viss stressnivå. Du värdesätter att jobba med varierade arbetsuppgifter under eget ansvar och har förmåga att självständigt lösa problem.
Följande är ett krav:
- B-körkort
- Flytande svenska i tal och skrift, god engelska i tal och skrift
Meriterande är
- Flerspråkighet
- Erfarenhet av affärssystemet Navision
- Erfarenhet av service inom lastbils- eller bussbranschen
Information och kontakt
I denna rekryteringsprocess samarbetar Mekka Service med Wikan Personal. Vi tillämpar löpande urval till denna tjänst, och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan annonsen löpt ut.
Tjänsten är på heltid, måndag-fredag.
För frågor kring tjänsten eller anställningen, vänligen kontakta konsultchef Anjé Galbe på 046 - 540 85 94
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se