OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi är ett anrikt företag som funnits i Kiruna sedan 1943. Detta gör att vi kan vår marknad och vi kan vårt jobb!
Vi är delaktiga, har en motiverad och engagerad personal med låg personalomsättning. Vi agerar snabbt och har alltid kunden i fokus.
Snabbt, säkert och hög servicenivå är våra ledord. Ni kan lita på oss. Vi gör alltid vårt bästa för dig som kund.
Med framtiden för hörnet vill även vi säkerställa att vi möter de förutsättningar som våra kunder har på oss och detta gör vi genom att rekrytera just dig!
Dina arbetsuppgifter:
Det här är en ny roll hos oss, vilket möjliggör att du är delaktig i utformningen av den. Initialt så kommer det ligga ett stort fokus att skapa en struktur på lagret. Mycket av din tid kommer att behöva läggas på att dokumentera och få en överblick av reservdelslagret.
Vi vill att du säkerställer att vi har korrekta antal reservdelar på plats i verkstaden och arbetar proaktivt för att minska våra kostnader, påskyndar servicen av vår fordonsflotta genom att ha kontroll över vilka delar som finns på plats, samt att dokumentera löpande vilka reparationer som kommer att ske framöver.
Som verkstadsansvarig hos oss vill vi att du tar ett övergripande ansvar för att säkerställa kvalitén på vår verkstad. Detta gör du genom att säkerställa att rutiner följs och fördelar arbetet utåt till befintliga mekaniker på plats. Du tar en ledande roll och coachar vid behov i deras uppgifter samt tar det ekonomiska ansvaret i verkstaden.
Ansvarsområden
Din roll är att ta det övergripande ekonomiska ansvaret för verkstaden. Att dokumentera, inventera samt beställa reservdelar. Säkerställa en god kvalité av utfört arbete vilket du gör genom att styra/prioritera arbetsgången samt vid behov coacha kollegor i verkstaden. Du deltar även i reparationer även om det initialt förväntas att det blir mer administrativt arbete.
Inventera reservdelar
Dokumentera
Prioritering av arbetsuppgifter
Planera verksamheten
Ansvara för att minimera verkstadens omkostnader
Kvalifikationer
Krav:
Fordonsutbildning eller erfarenheter- och eller utbildning som bedöms likvärdig
Svenska i tal och skrift
Engelska i tal och skrift
Körkort B.
Meriterande:
Aluminiumsvetsning
Logistik
Lagerkunskap
Administration
Smartdok
Finska i tal och skrift
Körkort: C, C1, C2, C3, CE
Hjullastarutbilding
Office paketet - Excel, Word.
Smartdok
Erfarenhet
Minimum om 5 års erfarenhet som mekaniker gärna i anslutning till administrativt arbete.
Ansökan
I den här rekryteringen har Br Pudas Specialtransporter AB valt att samarbeta med Randstad. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Tommy Norberg, som nås på telefonnummer 073-3570093 eller tommy.norberg@randstad.se
Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se där du kan bifoga ditt CV och personliga brev. Vänligen observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt. Sista ansökningsdag är den 17/10-22
Om företaget
Br Pudas Specialtransporter AB är ett företag med en lång historik. Företaget bildades 1943 och har de senaste 20-30 åren haft fokus på bulkgodsdistribution. Sedan 2013 bedrivs verksamheten under varumärket SPECLOG.
Företaget har fokuserat på speciella fordon och avser framöver att även satsa mer på logistik med koppling till nuvarande verksamhet.
Företaget ägs av familjemedlemmar i andra och tredje generationen.
Huvuddelen av fordonsparken utgörs av dragbilar med trailers av olika slag. Verksamheten bedrivs utifrån rationella lokaler som inrymmer verkstad, tvätthall, lager och kontorsutrymmen. Vi erbjuder även lagringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044