OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Volvo Bil i Göteborg AB hanterar Volvo Car Groups och partners produkter och tjänster och erbjuder en helhetsupplevelse för leasing, fleet, servicemarknad med verkstäder, skadecenter, tanka och tvätta. Vi tillgodoser Volvo Car Group, Polestar, Cevt och Volvo Group med förmånsbilar och tillkommande servicetjänster. Svensk och europeisk Volvohandel samt Hertz och M utgör också en del av vår kundbas. Vi har drygt 500 medarbetare och ägs helt och hållet av Volvo Car Corporation
Vad erbjuder vi
I rollen som Verkstadschef kommer du att leda och utveckla ett av våra team på TU kväll. Teamet är en del av Service Business Fleet och som verkstadschef ingår du i den ledningsgruppen. Målet är att utveckla och säkerställa effektivitet i vårt internflöde och våra ledord är kundnöjdhet, kvalité och hållbarhet. Att vi dessutom arbetar i en bransch som står för innovation och snabba förändringar med goda förutsättningar för utveckling, gör det hela än mer intressant, eller hur?
Dina arbetsuppgifter
Som Verkstadschef kommer du att ha varierande arbetsuppgifter och ansvar. En av dina viktigaste arbetsuppgifter kommer vara att utveckla, guida och coacha medarbetarna i ditt team. Du leder och utvecklar din egen och dina medarbetares kompetensutveckling. Du driver, coachar och följer upp kortsiktiga och långsiktiga förbättringar i verksamheten samt följer upp teamets resultat.
Rollen innebär också att du samverkar med övriga ledare inom enheten för ett optimalt resursutnyttjande. Du säkerställer att gällande regelverk följs med avseende på arbetsmiljö, yttre miljö, personsäkerhet, MBL och trygghetslagar. Du kommer att vara ansvarig för att utveckla arbetssätt och rutiner i samarbete med ditt team, ha budgetansvar, inköp av material, följa upp de mål som satts upp i teamet med avseende på kundnöjdhet. Givetvis ligger det i ditt intresse att skapa och utveckla ett bra kontaktnät med leverantörer och kollegor.
Du och dina färdigheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper och har förståelse för affärer och kvalité. Kunskaper inom Tacdis, CAB plan, CABAS och/eller VIDA ser vi som meriterande. Du har en god förmåga att formulera dig i både tal och skrift både på svenska och engelska samt goda kunskaper i MS Office 365. För denna roll behöver du även ha ett giltigt B-körkort.
Du som person
För att trivas i denna roll har du ett genuint intresse för att hitta nya lösningar, inspirera och utveckla dig själv och människor runt omkring dig. Du har en förmåga att leda och styra efter verksamhetens värderingar och mål. Coacha och leda människor är det som du ser fram emot varje dag och du gör det genom kommunikation och feedback. Du trivs med att samarbeta med andra och ser fördelen av att arbeta tillsammans mot ett satt mål.
Som person skapar du långsiktiga relationer genom att visa förtroende, respekt och tillit till dina kollegor. Vi ser gärna att du är öppen för förändringar och kan agera affärsmässigt och lösningsorienterat i situationer som uppstår i jobbet, vilket gör att du kan lätt ställa om från planerat arbete om oförutsedda händelser sker.
Nyfiken på att veta mer
För ytterligare information kring tjänsten, var vänlig kontakta Servicemarknadschef Linda Gittelman, på telefon +46 31 380 8350 eller mejl Linda.gittelman@volvobil.se. För ytterligare information kring rekryteringsprocessen, var vänlig kontakta, Rekryterare, Klara Ymsén, på mejl klara.ymsen@volvocars.com.
Välkommen med din ansökan digitalt i vårt rekryteringssystem senast 20:e mars.
Notera att vi pga GDPR tyvärr inte kan behandla ansökningar som inkommit via mejl vidare i processen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Willeborg
+46 31 333 60 50
Monica Willeborg
+46 729889406
Monica Willeborg
+46 729889419
Caroline Gasc
+46 729889406
Pontus Adolfsson
+46 729889422
Caroline Hallgren
+46 729889406
Elin Jurjaks
+46 729889408
Elin Jurjaks
+46 729889422
Pontus Adolfsson
+46 729889428
Karin Örtegren
+46729889428