OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 4.500 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.
Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!
Arbetsbeskrivning
Som verkstadschef ansvarar du för att den dagliga verksamheten på verkstaden och lager utförs på ett effektivt sätt och att fordon alltid finns tillgängliga för vår trafik samt att ansvara för lagerhanteringen. Du ansvarar för givna nyckeltal, t.ex. serviceintervaller. Du arbetar ständigt med utveckling av vår ekonomi, kvalitet, rutiner och genomför förändringar i ett nära samarbete med driftchef och trafikledning. Du kommer att vara ansvarig för ett antal mekaniker på verkstaden och säkerställer deras utveckling, arbetsmiljö och att miljömässiga föreskrifter efterlevs. I samarbete med driftchefen utarbetar du budget för verkstaden och ser till att den följs. Uppföljning av externa verkstadstjänster behövs då ett flertal fordon utför sin service och reparation på extern verkstad.
Din bakgrund
Du har erfarenhet av att leda människor, ett ekonomiskt sinne och drivs av att skapa en positiv stämning i teamet. Det dagliga arbetet utförs med hög kvalitet, med säkerhet och service så att interna kunder och våra resenärer sätts i fokus på ett positivt sätt.
Det är mycket meriterande om du har fordonsteknisk kompetens och erfarenhet av arbete med tunga fordon. Erfarenhet att arbeta med affärsverktyget SAP är meriterande. Körkortsbehörighet D är fördelaktigt men inget krav.
Din utveckling är viktig för oss
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många kunniga och motiverade kollegor i en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en organisation i utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen och där din utveckling är viktig för oss.
Ansökningsprocess
Vår urvalsprocess sker löpande och vi ser gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2016-10-16. Vi arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen varför vi gärna ser kvinnliga sökanden. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Ilir Cakolli, ilir.cakolli@arriva.se
Välkommen med din ansökan!