Verkställande handläggare

Verkställande handläggare

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vill du vara med att förvalta och utveckla verkställighet för kontaktperson, ledsagning, avlösarservice och kontaktfamilj inom LSS samt kontaktperson för vuxen?

Vi söker en eller fler verkställande handläggare inom LSS och SoL. Hos oss får du ett spännande och utvecklande arbete med möjlighet att göra skillnad för människor med olika funktionsvariationer. Du kommer att ha ett tätt samarbete med andra handläggare och chef.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ta emot uppdrag och rekrytera uppdragstagare för att verkställa besluten. Det ingår även att följa upp hur uppdragen fungerar, dokumentera, ta fram statistik och rapportera till IVO. Vi använder Treserva som verksamhetssystem. Resor inom kommunen för att träffa brukare ingår i arbetet.

Organisatioriskt kommer du att finnas på Omvårdnadsförvaltningen, sektion Ordinärt Boende. Du kommer att samarbeta med andra handläggare inom Omvårdnadsförvaltningen samt andra interna sektioner. 

KVALIFIKATIONER
För rollen krävs:

- Socionom, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Erfarenhet av arbete i verksamhetssystem

- B-körkort

- God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i svenska språket

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmågan att planera, organisera och hitta lösningar för att verkställa beslut. Det kräver stort engagemang för målgruppen med olika funktionsvariationer för att etablera kontakter med brukare och uppdragstagare. I arbetet ingår det att samarbeta internt och med externa aktörer.

Meriterande kvalifikationer

- Dokumenterad god kunskap inom LSS som lag

- Kunskap om olika funktionsvariationer

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
En eller flera tillsvidaretjänster på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Kopior på betyg och intyg bifogas i din ansökan.

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Polismyndighetens belastningsregister.

UPPLYSNINGAR

Helene Sundgren Enhetschef  Tel: 023-860 95.

FACKLIG FÖRETRÄDARE

Christina Johansson Vision, Tel: 023-821 10.

ÖVRIGT

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se.

Kontaktinformation
Helene Sundgren, Enhetschef

Arbetsplats

 Falun

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


25 november 2024