Verkställande handläggare till LSS verksamhetsområde

Verkställande handläggare till LSS verksamhetsområde

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vill du vara med att förvalta och utveckla verkställighet för kontaktpersoner, ledsagning, avlösarservice och kontaktfamiljer inom LSS verksamhetsområde?

Vi söker två verkställande handläggare till LSS verksamhetsområde. Hos oss får du ett spännande och utvecklande arbete med möjlighet att göra skillnad för människor med funktionsnedsättningar. Du kommer ha ett tätt samarbete med den andra handläggaren och chef.

Skicka in din ansökan redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ta emot uppdrag och rekrytera uppdragstagare för att verkställa besluten. Det ingår även att följa upp hur uppdragen fungerar, dokumentera, ta fram statistik och rapportera till IVO. Vi använder oss av Treserva som verksamhetssystem. Resor ingår i arbetet inom kommunen för att möta våra brukare.

Organisatoriskt kommer du att finnas inom omvårdnadsförvaltningen, sektion ordinärt boende och du kommer att samarbeta med andra handläggare inom omvårdnadsförvaltningen samt andra interna sektioner.

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet

- Socionom, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Erfarenhet av arbete i verksamhetssystem

- B-Körkort

- Förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i svenska språket

Personliga egenskaper

För att lyckas i tjänsten ser vi att du kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmågan att planera, organisera och hitta lösningar för att verkställa beslut. Det kräver ett stort engagemang för målgruppen med olika funktionsvariationer för att etablera kontakter med brukare och uppdragstagare. I arbetet ingår det att samarbeta både internt och med externa aktörer.

Meriterande kvalifikationer

- Dokumenterad god kunskap inom LSS som lag

- Kunskap kring olika funktionsnedsättningar

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Två tillsvidaretjänster på heltid utlyses med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Kopior på betyg och intyg bifogas i din ansökan. 

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Polismyndighetens belastningsregister.

UPPLYSNINGAR

Cathrine Andersson, enhetschef myndighet LSS, 023 - 829 78

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Vision, Christina Johansson, 023 - 821 10

ÖVRIGT

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Arbetsplats
Myntgatan 45

79183 Falun

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 2 februari 2021

Liknande jobb


11 december 2024

Handläggare myndighet LSS/SoL

Handläggare myndighet LSS/SoL

28 november 2024