OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Vi är på väg mot framtiden och behöver bli fler, eftersom vi utvecklar verksamheten. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över. Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. I din roll som verksamhetsutvecklare kommer du även att ha möjligheten att ingå i en kompetensgrupp som består av andra duktiga och erfarna medarbetare som du kan bolla idéer och utbyta kompetens med.
Verksamhetsutvecklarens främsta uppgift är att vara länken mellan verksamheten/beställaren och IT-avdelningen och kontinuerligt vidareutveckla och effektivisera verksamheten med hjälp av IT-stöd.
Du kommer att
• fånga, formulera/vidareförädla och komplettera de verksamhetskrav som finns i verksamheten
• medverka vid framtagande av nya processer, rutiner, mallar, dokumentation och utbildningsmaterial samt ansvara för att dessa är uppdaterade
• vara med och arbeta fram både funktionella och icke funktionella krav
• hantera och följa upp ärenden/incidenter och utgöra användarstöd
I arbetet ingår att vara verksamhetens ansvariga administratör för funktionen CP (e-personalisering av färdskrivarkort hos korttillverkningen) leda och driva workshops för att ta fram verksamhetens/beställarens behov, att granska och kvalitetssäkra kravrelaterad dokumentation samt användbarhetsfrågor.
Du behöver gilla ett öppet klimat, vara nyfiken och kommunikativ samt leverera hög kvalitet i allt du förtar dig. Eftersom ingen dag är den andra lik, måste du gilla variation och ha det där lilla extra engagemanget som du kan plocka fram när det behövs. Du kan göra prioriteringar, fatta beslut och tar ansvar för dessa.
I din roll ingår även att förstå verksamhetsprocesserna, ha god systemkännedom och ett högt säkerhetsmedvetande. Du kommer även att delta i olika upphandlingar och projekt där du företräder verksamhetens behov.
I rollen ingår också att kontinuerligt arbeta för att skapa och utveckla såväl interna som externa samarbeten.
Om du ska trivas hos oss…
…behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• akademisk examen, gärna inom systemvetenskap, eller likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt
• flerårig arbetslivserfarenhet
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av kravhantering enligt någon systemutvecklingsmetod, agil eller motsvarande
• praktisk erfarenhet av att arbeta med kravhantering inom systemutvecklingsområdet
• arbetat inom tillverkande/producerande verksamhet
• kunskaper inom systemförvaltningsmodellen PM3
• arbetat med systemutveckling och testverksamhet
• erfarenhet av att arbeta med databaser, HSMer och kommunikation
Vi vill att du är/har
• god analytisk förmåga
• flexibel och lösningsfokuserad
• god social förmåga
• kommunikativ och lyhörd
• engagerad och har förmåga att engagera
• säkerhetsmedveten
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning.
Eftersom du kommer att arbeta med sekretessbelagd information är tjänsten säkerhetsklassad. Det innebär att vi kommer att göra en registerkontroll på dig innan du får jobbet. Du måste även vara svensk medborgare.
Du är välkommen att kontakta sektionschef Johanna Kanusson 010 - 49 562 88, johanna.kanusson@transportstyrelsen.se
Saco, Bo Törnqvist och ST, Anna Malmborg som nås via vår växel på 0771-503 503.
Välkommen med din intresseanmälan!
Vi behöver din intresseanmälan senast den12 juli 2015märkt med referensnummer TSG 2015-1051.Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.