OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 92 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Enheten medborgarcenter ingår i kommunledningsförvaltningens kommunikationsavdelning. Kommunikationsavdelningens uppdrag är bland annat att utveckla kontakten och servicen till medborgarna för att skapa förutsättningar för deras medskapande som aktiva samhällsmedborgare i Botkyrka kommun. Avdelningen ansvarar för kommunikations-, digitaliserings- ,IT och medborgarservicefrågorna i kommunen och samordnar kommunens interna och externa kommunikation.
ARBETSUPPGIFTER
Medborgarcenter arbetar med förbättringar och nya möjligheter till kommunikationskanaler för att kommunens medborgare ska få god service och information och beslutsstöd. Vi kommer att anskaffa en ny telefonilösning samt se vilket stöd olika chattar m. m. kan vara. För närvarande implementerar vi ett ärendehanteringssystem. I din roll kommer du att ha fokus på digitalisering, omvärldsbevakning, systemansvar, se nya möjligheter till kommunikationskanaler och vara kravställare i andra projekt/systemlösningar. Du ansvarar även för dator- och telefoniutrustning på enheten. Du ska kunna omsätta behov från såväl medarbetare som kommunens medborgare för att underlätta vårt arbete och öka vår tillgänglighet.
KVALIFIKATIONER
• Du har erfarenhet av servicesektorn och gärna från offentlig sektor
• Du kan omvandla medarbetarnas och kommunmedborgares behov till nya tekniska lösningar.
• Du har erfarenhet och intresse att jobba med IT- och telefonisystem och av att samarbeta med IT-verksamheter.
• Du är nyfiken, lösningsorienterad, serviceinriktad och strukturerad.
• Du har förmågan att se helhet och sammanhang och att koppla samman processer och system.
• Du har en god pedagogisk förmåga och kan göra IT-verksamhet och IT-system begripliga.
• B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska.
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
enhetschef medborgarcenter Marie Lindvall
072 501 39 10