OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året runt som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Det kan vara allt ifrån att bagaget inte kommit fram till sjukhusvård och hemtransport. SOS international hjälper också en del av försäkringsbolagen med den efterbehandlande delen av en skada nämligen ersättningsanspråket.
Nu söker vi en administrativ skadereglerare för reseskador till vårt kontor i Danderyd, Stockholm. Tjänsten är ett vikariat på 50-100% till och med årskiftet med eventuell förlängning.
Ditt dagliga arbete
Som skadereglerare inom reseskador arbetar du i ett team som idag består av 15 personer som hanterar alla ersättningsanspråk för våra kunders försäkringstagare. Som administrativ skadereglerare kommer du arbeta både administrativt med att lägga upp skadeärenden i vårt skadesystem samt skadereglera enklare reseskador.
Dina personliga egenskaper Personlig drivkraft Du är ansvarsfull och sätter en ära i att hålla uppsatta mål och överenskommelser. Du har en god känsla för service som gör att du flexibelt och effektivt löser kundernas problem. Mycket god samarbetsförmåga och telefonvana God stress- och simultankapacitet En stor vilja att hjälpa andra Noggrann och organiserad
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Din bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har en god administrativ förmåga, om du har arbetat med försäkringar eller skadereglering tidigare ser vi det som en merit. Du bör ha gymnasieutbildning och god datavana. Du är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska i tal och skrift, övriga språkkunskaper är meriterande.
Att jobba på SOS International
Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare – miljön ska vara mångkulturell med en jämn könsfördelning. Vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart.
Tjänsten är en visstidsanställning på 50-100% med tillträde snarast.
Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta HR Generalist, Helena Markelund på helena.markelund@sos.eu
Välkommen med din ansökan!
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Skicka därför in din ansökan via länken nedan.
Välkommen med din ansökan senast den 14e september!
Vi kommer att hålla intervjuer löpande och vi förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg