OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du hade varit på plats hade den här annonsen antagligen sett otroligt mycket snyggare ut – snyggt typograferad och med ett maffigt bildspråk. Eller så hade den kanske varit en film. Men nu är det som det är och det blev bara en textannons. Så, vad behöver BDX dig till?
BDX är en stor aktör som gör det möjligt att viktiga samhällsfunktioner kan fungera, genom att vi erbjuder tjänster inom entreprenad-, anläggning-, industri och logistiksektorn. Det vill vi naturligtvis berätta. Både i text, bild och rörligt material. Och i de där kanalerna som vi inte vet så mycket om, eftersom de inte finns än. Och det är här du kommer in i bilden – du har en förståelse för hur man paketerar ett budskap så det blir tilltalande för våra målgrupper. I din verktygslåda har du InDesign, Photoshop, Illustrator och gärna Premiere Pro (eller nåt annat filmklippningsprogram) för att få det att se schysst ut. Du kommer att jobba tight tillsammans med vår kommunikationschef Fredrik som har ett förflutet som copywriter inom kommunikationsbranschen, så textinnehåll behöver du inte ha ont i magen för.
Vem är du då..?
Har du jobbat några år på kommunikationsbyrå eller inhouse inom det grafiska området så vet du vad det handlar om. HR-avdelningen säger att du bör ”ha relevant universitets- eller högskoleexamen, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.” Så då är det lika bra att vi säger så.
Du tycker naturligtvis att en deadline är på allvar och inte en riktlinje. Du vet hur man maximerar ut allt ur en grafisk profil (som är det enda rättesnöret man behöver i livet!) och du gör det med stil och finess. Och stjäl inspiration så snyggt att det verkar som att du har kommit på det själv. Du är nyfiken på nya och etablerade kommunikationskanaler och vet hur man placerar saker så de får genomslag. En bonus är om du kan fotografera och filma content till våra digitala kanaler.
Och hur vet vi att vi är rätt för varann?
Börja med att fylla i ansökan nedan (de där fälten där det står namn, adress och sånt där du inte kan göra nåt kul). Sedan vill vi att du presenterar dig, helst i pdf-format eftersom det är lite begränsat med roliga format i det här rekryteringssystemet. Glöm inte att ange referenser. Och sedan kommer vi till det bästa – skicka in tre riktigt bra arbetsprover som du är stolt över att ha gjort. Skulle de vara i något annat format än i pdf så vi vill inte ha dem per mejl - länka hellre till en webbsida eller annan digital kanal.
Det finstilta
Anställningen är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi vill att du jobbar heltid, dagtid (även om vår verksamhet i BDX pågår dygnet runt så släcker kommunikationsavdelningen oftast lampan kl. 17 och går ut på gatorna som vanliga människor). Du kommer att sitta, eller stå om du föredrar det, på vårt kontor i Luleå på Kallaxheden. Läs mer om vårt erbjudande på 10 skäl att jobba hos oss. Vi vill att du börjar så fort som möjligt men det kommer vi naturligtvis överens om, när vi är överens om allt annat. Sista ansökningsdag är 6 oktober, urval kommer att ske löpande.
Jepp – jag vill söka men har en fråga…
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Palmquist, kommunikationschef BDX, fredrik.palmquist@bdx.se eller Madelen Hedlund, HR-chef BDX, madelen.hedlund@bdx.se.