Vi expanderar och söker fler handläggare

Vi expanderar och söker fler handläggare

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organization, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become the largest independent European provider of international trade and customs solutions and services.


Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. We are more than 750 colleagues operating in 13 countries. Our business model and customer offering addresses strategy and compliance, operations and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.




Vi expanderar ytterligare och söker ett flertal handläggare, Customs Process Administrators, till en ny avdelning som kommer startas på vårt kontor i Strömstad där vi främst kommer att hantera Brexit flöden.

För oss som jobbar med tullfrågor och internationell handel är Brexit det största som troligen kommer att hända oss.

På kontoret på Tången i Strömstad jobbar idag ca 120 personer, i Svinesunds regionen i både Sverige och Norge är vi ca 275 kollegor på 6 kontor varav 4 i Strömstad som är experter på internationell tull-, moms- och handelsfrågor.

Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.

Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.

Vi söker dig som har:

- Ödmjukhet, har en egen inre motivationskraft, gärna erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
- Positiv inställning med förmåga att skapa goda kundrelationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team samt med god förmåga att jobba självständigt
 

Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.

I år har KGH fått utmärkelsen Årets karriärföretag i Sverige, vilket gör oss både stolta och ödmjuka samt inte minst visar vikten av vårt målmedvetna arbete att utveckla vårt företag och oss alla.
 

Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!
 


Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.


This is our story. What’s yours?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGH Customs Services
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Postadress

Sydatlanten 6
GÖTEBORG, 41834

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024