Vi förstärker vårt lag inom kundservice och söker en kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Som person ser vi gärna att du är strukturerad, kommunikativ, lösningsorienterad och initiativtagande med god samarbetsförmåga. Du är van att arbeta i en föränderlig miljö och vill vara med och påverka samt skapa något nytt. Dessutom är det viktigt att du är en duktig kommunikatör, eftersom du i stor utsträckning kommer att kommunicera med både kunder, samarbetspartners och kollegor i både tal och skrift.
Du har ett affärsmässigt fokus och mycket god systemvana. Vi söker inte i första hand en ordermottagare utan någon som också kan guida våra kunder fram till den bästa lösningen. Du är självgående och kan ta ansvar för att planera och genomföra arbetet på egen hand. (Du har givetvis kollegor att fråga.)
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten.
Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare hos Bodens Energi arbetar du i en central roll där du ger företagets kunder personlig service, främst via telefon, mejl och ärendehanteringssystem. Du kommer arbeta brett med alla energibolagets delar, och på ett lugnt och metodiskt sätt hjälpa företagets kunder och leverera bästa möjliga kundupplevelse. Du kommer även att ta emot besökande kunder och hantera deras ärende samt ge intern service till övriga affärsområden. För att trivas i rollen behöver du gilla försäljning och vara kommunikativ, lyhörd och arbeta effektivt i nära samarbete med dina kollegor. Som medarbetare i vår kundservice representerar du vårt varumärke.
Kvalifikationer
Du kommer arbeta i olika system så vi ser gärna att du har en mycket god systemvana sedan tidigare och känner dig bekväm att jobba i både affärsdatabassystem samt ärendehanteringssystem.
Du har relevant arbetslivserfarenhet från liknande tjänst och är van vid att både prata och skriva med kunder och potentiella kunder.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 27 februari 2023.
Vi har löpande urval, skicka därför in din ansökan snarast. Bodens Energi gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning.
Skicka ansökan med personligt brev och CV märkt ”Kundservicemedarbetare” till: arbetssokande@bodensenergi.se
Vi tillämpar KFS Energiavtal.
Vi är övertygade att mångfald berikar och ser därför gärna att både kvinnor och män med olika bakgrund som sökande. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden, därför värderar vi etik och moral högt på Bodens Energi.
Kontakt
Chef Kund och utveckling Anna Jonsson 070-5245420, anna.jonsson@bodensenergi.se
VISION Facklig representant alt. SEKO Facklig representant 0921-582 00.
Bodens Energi är en energikoncern där fjärrvärme, elhandel, elproduktion och administration bedrivs i moderbolaget Bodens Energi AB. Det helägda dotterbolaget Bodens Energi Nät AB ansvarar för elnätets 16 500 kunder samt viss entreprenadverksamhet i kommunen. Det innebär att vi arbetar för alla bodensare och med hela staden. Att bedriva en hållbar verksamhet socialt, ekonomiskt och ekologiskt är en viktig ledstjärna för vårt företag och våra medarbetare. Vill du vara med på vår resa och delar du vår vision att vara en lokal kraft med ansvar för framtiden då är du välkommen till oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontoret RÖRBÄCKSNÄS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Postadress

Rörbäcksnäs 804
RÖRBÄCKSNÄS, 78066

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024