OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen ingår övergripande ansvar och planering av förvaltningen av fastigheterna samt personalansvar för fyra personer. Är du eller någon du känner redo för en riktigt rolig utmaning och vill ta chansen att få jobba med fantastiska kollegor i en inspirerande miljö, sök till oss!
Din roll
Vi har drygt 11 000 kvm byggnader fördelat på fyra konferensvillor med 65 enkelrum och 5 mötesrum. Total omfattar fastigheten ca 70 hektar mark.
Som Fastighetschef ansvarar du för bolagets fastigheter vad gäller ekonomi, avtal, löpande och förebyggande underhållsarbete, fastighetsskötsel och drift. Du är ansvarig för att ta fram och följa upp underhållsplaner och budget för fastigheterna.
Du initierar och planerar projekt och tar möjliga förändringar i beaktande, identifierar och organiserar resurser gentemot satta mål. Stort fokus på energioptimering, luft & ventilation samt löpande bygg- och utvecklingsprojekt. Lägg till detta den mycket viktiga uppgiften som support funktion till övriga organisationen i den dagliga driften. Rollen innebär stort ansvar som beställare samt ombud vid eventuella projekt och upphandlingar, samt säkerställande av drift- och entreprenadavtal och dess efterlevnad. Övriga arbetsuppgifter inkluderar dialog och ansvar gentemot lokala myndigheter och deras krav gällande tillståndspliktiga installationer, att säkerställa att lokala föreskrifter och företagets policy efterlevs, samt att hantera eventuella försäkringsärenden och skogsskötsel, mm.
Om dig
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom bygg, fastighet eller annan likvärdig utbildning. Du har flerårig erfarenhet som teknisk förvaltare eller motsvarande där personalansvar har ingått. Det är en stor fördel om du har arbetat inom hotell- och konferensverksamhet sedan tidigare. Då vi ligger en bit utanför stan med relativt begränsade möjligheter till kommunal trafik, ser vi det som en förutsättning att du har körkort.
Vi söker en prestigelös person med hög närvaro och demonstrerad tillgänglighet med en förståelse för att man hugger i där det behövs. Du har förmågan att förstå helheten samt har lätt för att hantera förändringar, ofta med kort varsel. Du är en god ledare och kommunikatör med engagerade och motiverande egenskaper. Du är strukturerad och har god förmåga att prioritera och planera. Du lösningsorienterad och triggas av att hålla en hög servicegrad.
Du erbjuds en arbetsmiljö med helt unika förutsättningar och får jobba med branschens bästa produkt.
Att jobba på Hackholmssund
Vi har en ambition om att vara bäst i vår bransch och ställer därför höga krav på oss själva och vår omgivning. Hackholmssund befinner sig i en spännande tillväxtfas där expansion och utveckling ligger högt på dagordningen.
Vi ser positivt på framtida utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare och att de vill utvecklas med oss. Du har som anställd andra förmåner som friskvårdsbidrag på 5000kr bl.a.
Totalt är det 25 anställda i bolaget. Fastighetsgruppen består av fem personer inklusive fastighetschefen.
Övrigt
Tjänsten innebär heltid, i huvudsak mån-fre 8-17 med undantag för driftstörningar eller beläggning under helger etc.
Du rapporterar till VD.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Jesper Hyseus på jesper.hyseus@midroc.se alternativt 070-450 78 49
Rekryteringen sker löpande och annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Krav
Relevant eftergymnasial utbildning
5–10 år som teknisk förvaltare eller motsvarande
Personalansvar
Tekniskt kunnig
B-körkort
Meriterande
Arbete inom hotell- och konferens
Entreprenadjuridik
Förhandlingsvana
El-behörighet