Vi söker 1-2 IT-supporttekniker!

Arbetsbeskrivning

Konsulten kommer att jobba som IT-supporttekniker i första och andra linjen där vanliga uppgifter som förekommer är att hjälpa användare via på plats, via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Konsulten kommer även arbeta med felsökning och leveranser inom området IT-arbetsplats som innefattar datorer, telefoner, utskrifter och applikationer. Bland arbetsuppgifterna finns även hantering av konton i Active Directory.

Din profil
Konsulten har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är hen ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Hen ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse.

Vidare ser vi att konsulten på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Konsulten ska även ha förmågan att ta fram en beskrivning av ”helheten” i ett problem genom att ställa relevanta motfrågor för att på så sätt underlätta felsökningen för övriga tekniker i andra och tredje linjen. Konsulten är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

- Hög kompetens inom aktuellt område. Lista utbildning och kurser i kommentar :Ja
- Minst 1-3 års erfarenhet av motsvarande roll : Ja
- Minst ett referensuppdrag i rollen 2 linjens supporttekniker : Ja
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift : Ja

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Northab
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 18 maj 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024