OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi behöver nu fler som ska arbeta som personliga assistenter på schemarad hos vår kund i Kalmar. På grund av sin funktionsnedsättning behöver kunden hjälp med bland annat personlig omvårdnad, förflyttning och hushållssysslor som matlagning, städning och allmän skötsel i hemmet. Kunden har autism och utvecklingsstörning.
Du som söker bör vara ordningsam, ansvarstagande, ha lätt för att samarbeta och är trygg i dig själv, positiv, lugn, noggrann.
Som personlig assistent hos Humana arbetar du utifrån vår värdegrund som innebär att ge varje enskild individ ett professionellt bemötande präglat av glädje, engagemang och ansvar.
Krav:
Vi ser gärna kvinnliga och manliga sökanden
Körkort och bil är meriterande
Du som söker bör tala god svenska
Du som söker ska ha ett genuint intresse av sociala yrken och att arbeta med människor
Arbetstid/Varaktighet: Tjänstegraden är på 55%, dygnspass 8.00-8.00. Kombinerat med 2 kunder i samma tjänst. Under natten kan väntetidsersättning tillämpas. Arbetet kan innebära dag-, kväll-, helg- och nattarbete
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Vi tillsätter tjänsten löpande.
OBS! Glöm inte beställa blankett 4429 (Polisregister) www.polisen.se/registerutdrag
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 31/7. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta någon av annonsens kontaktpersoner.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult