OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjärtverksamhetens sekretariat är en egen verksamhet som ingår i Hjärtcentrum.
Vi tillhandahåller vårdadministratörer för klinikerna inom HC (Kardiologiska kliniken US, Fysiologiska kliniken och Thorax-kärl kliniken).
Hjärtverksamhetens sekretariat söker nu 2 st vårdadministratörer med placering på Kardiologiska kliniken, Universitetssjukhuset i Linköping. Kardiologens verksamhet består av flera enheter: Hjärtintensivavdelning (HIA), akutvårdsavdelning hjärta (avd 7), pre- och postoperativ enhet (ÖVA/ avd 8), Seldingerenheten samt mottagning.
Vår verksamhet ska präglas av ett ständigt arbete med att upprätthålla/förbättra en god tillgänglighet, ett gott bemötande och en effektiv vårdadministration av högsta kvalitet. Delar du våra värderingar är du välkommen att söka tjänsterna här hos oss.
Arbetsuppgifter
Vi har kollegor som går i pension och söker därför nu 2 st vårdadministratörer med placering på Kardiologiska kliniken, US. Gillar du service och administration och vill ha ett meningsfullt arbete? Då kan detta vara ett jobb för dig!
Arbetsuppgifterna är många och skiftande och du har ett stort egenansvar. Tillsammans med dina kollegor blir din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med hantering av väntelistor. Det innebär journaldokumentation, sätta upp på väntelista, kontakt med remittenter och patienter. I samband med kallelse av patienter samordnas undersökningar inför planerad behandling och dessa bokas i olika system. Vår arbetsuppgift är också att sammanställa och ta fram statistik på våra utredningar, åtgärder, besök och vårdtillfällen så att verksamheten kan följa denna. Du samarbetar med klinikens samtliga yrkesprofessioner inom både sluten- och öppenvården. Detta är ett varierande och spännande arbete genom hela vårdkedjan från inkommande remiss till vårdavslut!
Hos oss erbjuds du en gedigen och väl framarbetad introduktion för att på bästa sätt komma in i din nya roll, som stöd har du också en utsedd handledare.
Om intresse finns så har du möjlighet att arbeta del av vecka på distans!
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av journalsystemet Cosmic samt arbetslivserfarenhet av journalskrivning. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är en förutsättning för att kunna kommunicera med patienter, närstående och kollegor.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig egenskap är att ha en god struktur, god samarbetsförmåga och att du är noggrann och är serviceinriktad. Du gillar utmaningar och klarar av att arbeta i en förändringsprocess, är trygg, positiv och ser möjligheter istället för hinder. Du planerar, organiserar, avgränsar och prioriterar arbetet på ett självständigt och effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Anställning och ansökan
Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48