OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Peab kännetecknas av en decentraliserad och kostnadseffektiv organisation med fyra samverkande affärsområden vars verksamhet baseras på lokalt entreprenörskap nära kunden. Vår affärsmodell med fyra affärsområden skapar möjligheter genom hela kedjan i ett byggprojekt.
I sextio år har Peab bidragit till samhällsbygget. Det som 1959 började med två mycket unga bröder, Mats och Erik Paulsson, och en traktor är i dag Sveriges största, och ett av Nordens ledande, bygg- och anläggningsföretag.
I vår fabrik i Sjövik tillverkar vi förutom standardpålar även motvikter, underlägg, pålplattor med mera. Här har vi även vårt spont- och balklager. Läs gärna mer om oss på – www.peab.se
Dina arbetsuppgifter
Vill du bli en del av Sveriges största bygg- och anläggningsföretag? Känner du dessutom igen dig i orden strukturerad, noggrann och prestigelös? Läs vidare!
Peab bygger framtidens hållbara samhälle genom engagemang och ständig tillväxt. Någon annan som jobbar på tillväxt, fast på hemmaplan, är vår administratör och därför söker vi nu en vikarie för henne till Peabs fabrik i Sjövik. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara:
• Registrering av inköp i lagersystemet Axapta
• Fakturering
• Skapa underlag för bokföring
• Statistikinsamling och uppföljning
• Uppdatering av lagerförändringar i systemet
• Orderhantering, exempelvis registrering av följesedlar
• Föra protokoll under möten
Förutom ovan arbetsuppgifter kommer det vara din roll att ansvara för övriga generella kontorsuppgifter som arkivering, pappershantering och beställning av förbrukningsmaterial. Vissa dagar behöver du ta på dig dina skyddskläder och gå ut i produktion för bland annat inventering.
Uppdraget avser att täcka upp för föräldraledighet på ett år om 50%. Resor till Peabs siter i Tollarp och Västerås kan förekomma. Urval och intervjuer hålls löpande och tillsättningen kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.
Din profil
För att lyckas och trivas i den här rollen bör struktur och ordning vara en självklarhet för dig. Du är noggrann i ditt arbete och ansvarar för att dina uppgifter sköts på ett bra sätt. Du behöver trivas i ett administrativt arbete samtidigt som du har förmågan att anpassa dig efter olika förutsättningar när situationen kräver det. Du har med fördel tidigare arbetet i en tillverkande industri och produktionsmiljö är därför inte främmande för dig. Vi tror att du har god ekonomisk förståelse och förmodligen gymnasieutbildning inom ekonomi. Meriterande är eftergymnasial utbildning eller erfarenhet inom området. Vi kommer dock lägga stor vikt vid personlighet och därför kommer viljan och drivet att lära sig värderas högt.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson
Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson