Vi söker administratörer till Siemens Gamesa!

Vi söker administratörer till Siemens Gamesa!

Arbetsbeskrivning

Vi söker flera administratörer till vår kund Siemens Gamesa. Söker du efter en bred administrativ utmaning i en spännande organisation på stark tillväxt? Tveka inte att skicka in en ansökan idag!

Om företaget
Siemens Gamesa Renewable Energy är en ledande aktör inom förnybar energiindustri och arbetar för att erbjuda världens bästa offshore- och onshore-vindturbiner och -tjänster. Teamet består av 27 000 personer från över 100 nationaliteter, alla motiverade att skapa den bästa arbetsplatsen och att driva övergången mot en hållbar värld. Teamet delar ett gemensamt mål att göra det som betyder något verkligt, och det är ren energi för kommande generationer. Siemens Gamesa Renewable Energy söker nu administratörer som vill ansluta till deras serviceteam på kontoret i Solna.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker administratörer för två olika administrativa roller.

Rollbeskrivning 1:
Säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de organisatoriska krav som gäller för tillfället:
• Registrera inköpsanmodan i SAP och Ariba Guided Buying samt tillhörande administration
• Orderrelaterad support
• Order-/leveransbevakning
• Administrativa uppgifter
• Arbete i funktionsbrevlåda
• Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata
• Utreda fakturor kan förekomma, detsamma gäller godsmottag (ej fysiska).

Rollbeskrivning 2:
Säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de organisatoriska krav som gäller för tillfället:
• Hantera och utreda fakturor och godsmottag (ej fysiska)
• Administrativa uppgifter
• Arbete i funktionsbrevlåda
• Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata

Arbetet i båda rollerna sker främst i SAP och Ariba Guided Buying samt Webmethods, Teams, Outlook.
Att du har lätt för att lära dig nya system ser vi som en självklarhet då du kommer arbeta i många olika system.

Du kommer även ha många interna kontakter, via telefon, Teams och mejlkontakt främst på engelska. Kontakt med externa parter förekommer också.


Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs att du som söker har erfarenhet av SAP, administration och förståelse för vad en leverantör respektive kund har för roll. Vi vill även att du som söker har en utbildning från högskola/universitet eller likvärdigt, gärna inom ekonomi.

I en av de administrativa rollerna kommer du arbeta i en mer internationell kontext. För att vara aktuell för denna tjänst krävs att du som söker även har erfarenhet av leverantörsreskontra och gärna grundläggande momshantering inom Sverige, Finland, Litauen och EU.

Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att fakturahanteringen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du behöver även vara prestigelös och tycka om att ge människor runt omkring dig god service. Att kunna arbeta med parallella administrativa uppgifter bör heller inte vara något problem för dig.

Din profil:
• Driven och har en vilja för att lära dig nytt samt utvecklas inom ditt område.
• Förmåga att arbeta självständigt och i grupp på ett målinriktat och resultatinriktat sätt.
• God initiativförmåga och självgående samt vara en problemlösare som har förståelse för sammanhang och konsekvenser.
• Har god samarbetsförmåga.
• Mycket god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.
• Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav.
• Du ska inte vara främmande för att hantera kontakter i en global miljö.


Ansökningsförfarande
Skill är en rekryterande partner i denna process, och positionen är till en början en konsultlösning om cirka 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att söka tjänsten redan idag.

Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Oscar Ahle, oscar.ahle@skill.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 6 april 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024