OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Koncernen Familjen Ståhl Invest i Ulricehamns AB sysselsätter i dagsläget ca 100 anställda. De bolag som ingår i koncernen är Hökerum Bygg AB, Hökerum Förvaltning AB, Villa Strömsfors AB, Hökerum Kapitalförvaltning AB samt Hökboet Hus AB. Hökerum Bygg AB har som vision att vara den bästa bostadsutvecklaren i Sverige. Verksamheten består av att utveckla fastigheter genom att projektera och producera genomtänkta, prisvärda och hållbara bostäder inom ett geografiskt område från Uppsala i norr till Malmö i söder.
Dina arbetsuppgifter
Din roll blir att ansvara för att utveckla och förvalta våra ekonomistyrningssystem med tillhörande processer och uppföljningar. I tjänsten ingår finansiell rapportering, budget, prognoser, analyser och kalkyler för företaget och koncernen. Du rapporterar till CFO, har ett nära samarbete med koncernens redovisningsansvarig och ingår i ett team av kompetenta ekonomer. I din roll kommer du att arbeta nära och ihop med ett flertal av våra medarbetare på samtliga avdelningar
Din profil
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom området, med erfarenhet av finansiell rapportering och analyser samt utveckling av digitala systemstöd och processer. Du har en hög kompetens inom redovisning och ekonomistyrning och mycket goda IT-kunskaper. Du trivs med att jobba i team och att kommunicera med verksamheten. För att lyckas i din roll behöver du ett stort eget driv och engagemang. Du är proaktiv, analytiskt och strukturerad, med stort intresse av ekonomi och digital utveckling.
Vi erbjuder en tjänst med goda möjligheter att påverka och utvecklas i ett företag med mycket kompetenta och engagerade medarbetare, inom en bransch i ständig utveckling. Vi lägger särskild vikt vid dina personliga egenskaper och att dina värderingar överensstämmer med våra kärnvärderingar att vi är affärsmässiga, visionära, inspirerande, stolta och hållbara.
Tjänsten är på heltid.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2021-09-12
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.