Vi söker AML/KYC-administratörer omgående till vår kund

Vi söker AML/KYC-administratörer omgående till vår kund

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet. Kunden expanderar avdelningen Middle Office inom Svensk Bankverksamhet för att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier.

I rollen som KYC-administratör kommer du att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat och företagskunder. Dina huvudsakliga arbetuppgifter är:

* Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker

* Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig

* Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet



Om företaget
Mer information ges vid personlig kontakt.

Din profil
Kompetenskrav:
* Har minst 1 års erfarenhet av AML/KYC
* Har en akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen
* Har goda kunskaper i Office-paketet
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna
* Har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården, vilket gett dig god vana av kundbemötande

För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete och du gillar att arbeta metodiskt. Du kan arbeta självständigt, men är samtidigt en social lagspelare som vill ta ett aktivt ansvar för att vara med och utveckla KYC-arbetet hos kunden. Vi tror också att du som söker är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med entusiasm tar dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.



Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Ryholt

Malin Ryholt
08-445 43 44
Malin Ryholt
076-875 11 46
Malin Ryholt
076 875 11 46
Malin Ryholt
08 445 43 44
Pernilla Blennow

Malin Ryholt
0768751146
Malin Ryholt
084454344
Emily Higgins
073 365 68 32
Margareta Meek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024