OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med en relevant utbildning från yrkeshögskola, högskola eller universitet som vill ta nästa steg i karriären inom ett globalt företag. Har du även kunskap som supportspecialist eller systemtestare? Då kan denna tjänst vara nästa steg för dig!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett välkänt globalt företag som arbetar inom fordonsindustrin. Som Application Support Specialist spelar du en nyckelroll som frontlinjen i kunds domänteam när det kommer till drift och support. Detta inkluderar att svara på tekniska frågor, tillhandahålla olika typer av rapporter och datautdrag när så efterfrågas, konfigurering av system, kvalitetsutredningar etc. Du kommer att arbeta nära mjukvaruingenjörer, (arbetande DevOps) i vårt team samt konfiguration- och testledare. Det kommer även att finnas samarbete med kollegor i andra produktdomänteam – för att leverera del av helhetslösningen.
Du erbjuds
- Möjlighet att lära av kompetenta och drivna kollegor på plats
- Ett nästa steg i din karriär
- En hängiven konsultchef på Academic Work under 12 månader
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ta hand om kundsupportens brevlåda och chattkanal. Svara på inkommande frågor antingen själv eller engagera teamet för mer ingående undersökningar
* Bevaka kontinuerligt vår service och system genom övervakning och vidta åtgärder när larm utlöses
* Utför kvalitetsutredningar av kunds tjänster, inklusive incidentutredningar och grundorsaksanalyser. Detta kan involvera utforskande tester, konfigurationsuppdateringar, med mera.
* Assistera med konfigurering av kunds tjänster i test- och produktionsmiljöer
* Delta aktivt i kunds ständiga förbättringsinitiativ för att säkerställa tillgänglighet och korrekt funktion av produkter och lösningar. Dessutom sträva efter att teamet arbetar effektivt
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleexamen i systemvetenskap, informationsvetenskap, datavetenskap eller liknande
- Har erfarenhet av MongoDB och Elasticsearch (Kibana)
- Har erfarenhet från fordonsindustrin och gärna inom connectivity/IoT
- Behärskar engelska och svenska obehindrat, både i tal och skrift, då båda språk används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du:
- Besitter dokumenterad erfarenhet som teknisk supportspecialist, eller som systemtestare med ambitionen att ta ett bredare ansvar för servicetillgänglighet
- Besitter grundläggande kunskaper om Grafana, Python, Ubuntu och Postman
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Självgående
* Kvalitetsmedveten
* Samarbetsinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231