Vi söker avdelningschef till Avdelning support i Östersund

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Vi samlar vår support till en ny avdelning inom myndigheten från 1 januari 2017. Vi söker därför en avdelningschef som vill och har kvalifikationer för att driva och utveckla verksamheten. Avdelningen kommer att omfatta myndighetens 1a linje support till samtliga levererande tjänsteavdelningar. Avdelningen kommer vid starten att ha ca 50 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Som avdelningschef för Avdelning support är du direkt underställd generaldirektören och ingår i myndighetens ledningsgrupp. Du blir ansvarig för ledning, styrning, samordning och uppföljning av avdelningens verksamhet. Vidare har du personal-, budget- och uppföljningsansvar för avdelningen.

Du ha utvecklingsfokus med förmåga att driva utvecklingsarbete för högre effektivitet och kvalitet. Du ska också ha kund- och samverkansfokus med förmåga att se och förverkliga våra kunders supportbehov och även de interna verksamheternas behov av stöd från supportavdelningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning
• Flerårig erfarenhet som chef från motsvarande eller liknande verksamhet
• Erfarenhet från förändringsledning och effektiviseringsarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från statlig eller annan offentlig förvaltning.
• Erfarenhet från tjänsteproducerande verksamhet.

Vidare ska du ha förmåga:
• Att arbeta mål- och resultatorienterat med god förmåga att verkställa planer och att skapa resultat.
• Att engagera och på ett strukturerat sätt driva arbetet framåt samt vara initiativrik.
• Att bygga och vidmakthålla förtroendefulla samarbeten internt och externt.
• Att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Övrigt
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Anställningen är förenad med resor.

Välkommen in med din ansökan senast den 4 september 2016.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Peter Wikander Saco-S tel. 08-665 29 34, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter GÄVLE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 augusti 2016

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024