OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en kompetent och självständig administratör till vårt team!
Bemanningsenheten ligger under HR i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete med bemanning. Vårt uppdrag är att tillgodose timavlönade vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande. Bemanningsenheten Centrum består idag av ett team på 12 medarbetare och ca 650 timavlönade. Vi söker dig som gör vårt team komplett. Enhetschef är Cecilia Fernelid som anser att det ska vara roligt att gå till jobbet!
Rollen som bemanningsadministratör är komplex, varierande och framförallt viktigt. Som Bemanningsadministratör ansvarar du för all administration kring de timavlönade. Du har direktkontakt med både timavlönade vikarier och välfärdsutförande verksamheter. Du har kontinuerliga uppföljningar och håller även utbildningar för våra timavlönade vikarier. Du förväntas även vara aktiv och delaktig i de gemensamma möten på bemanningsenheten.
Arbetstider är förlagda måndag till fredag 6:30-15:00.
Tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittar rätt person!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativ arbete, gärna från en serviceinriktad verksamhet där erfarenhet av arbete i bemanningsenhet väger tungt. Det är meriterande om du har påbörjad akademisk utbildning inom personalvetenskap eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig.
Du ska ha vana av att arbeta självständigt och vi ser gärna att du har kunskaper inom de verksamheter vi stödjer alternativt erfarenhet av att själv arbetat inom omvårdande verksamhet. Krav är att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska ha goda kunskaper om arbetstidslagen. Vi ser det som meriterande om du har systemkunskap i TimeCare Pool och Personec.
Inom bemanningsenheten strävar vi alltid efter att ge en utmärkt service till våra verksamheter, chefer, kandidater och timavlönade. Vi söker därför dig som är lösningsfokuserad och har förmågan att vilja hjälpa till. Då vi arbetar ut mot våra verksamheter värdesätter vi även din förmåga att skapa goda relationer till de samma. Eftersom vårt uppdrag är att fylla våra verksamheters luckor vid frånvaro söker vi dig som drivs av att se resultat i ditt arbete. Vi är ett gott gäng som arbetar tillsammans men rollen ställer också höga krav på att du kan arbeta självständigt och driva processer mot uppsatta mål.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.