OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MAXIMUS etablerar sig i Sverige och söker engagerade, initiativrika och kreativa medarbetare till vårt kontor i Blekinge.
Vi söker dig som vill vara med och designa den mest effektiva lösningen för våra jobbsökare så att de på snabbast och lämpligaste sätt får jobb eller börjar studera.
Vi tror att du, förutom ett professionellt förhållningssätt, har stor empatisk förmåga, är prestigelös och har nära till skratt. Att du är professionell och har en hög social kompetens ser vi som en förutsättning för att du skall kunna lyckas med uppdraget.
Du har relevant erfarenhet av kvalificerat matchningsarbete och har minst en eftergymnasial utbildning inriktad mot arbetsmarknad, beteendevetenskap eller liknande. Vi ser att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet, god kunskap om arbetsmarknaden och ett brett kontaktnät.
I yrkesrollen ingår att utveckla dina jobbsökares motivation samtidigt som du stöder under hela jobbsökningsprocessen. VI söker dig som tycker att det är roligt att skapa kontakter och nätverka med arbetsgivare för att på bästa och mest effektiva sätt matcha deras behov med dina jobbsökare.
I rollen ingår även ett nära samarbete med vår kund, Arbetsförmedlingen, samt administration.
Då Maximus Sweden AB tillhör en internationell koncern med sin bas i USA bör du ha goda kunskaper i engelska. Vi ser gärna att du har ytterligare goda kunskaper i annat andra språk.
B-körkort är ett plus då resor för att besöka arbetsgivare samt till andra Maximus kontor förekommer.
Vid ansökan - ange i rubrik att det är Blekinge som du söker jobb i.