OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skåne Stadsmissions sociala företag är en viktig del i vårt interna system. Varje vecka tar de sociala företagen emot flera ton med kläder, prylar och mat. Vissa saker skänks vidare till behövande medmänniskor och andra säljs i våra Second hand-butiker där överskottet går till Stadsmissionens sociala verksamheter. I de sociala företagen finns både enkla och avancerade arbetsuppgifter som lämpar sig väl för arbetsträning och bidrar till ökad delaktighet i samhället.
Nu tar vi nästa utvecklingssteg för att göra mer för fler, där vi skapar individnytta och samhällsnytta. Marknaden för återvinning växer och vi ser en allt snabbare utveckling kring försäljning av Second hand: Det vill vi använda så att fler människor kan gå vidare till utbildning och arbete genom att etablera en digitalbutik som ska erbjuda praktikplatser i den här växande digitalbranschen samtidigt som det bidrar till okad affärsmässighet genom att nå kunder inom ett större geografiskt område.
Om tjänsten:
Som butiksansvarig för den digitala butiken kommer du bland annat att ansvara för bemanning av personal, deltagare, praktikanter och volontärer som arbetar med den digitala försäljningen. Det innebär att du även kommer att planera, koordinera och ansvara för det dagliga arbetet med den digitala försäljningen.
Du ska delta i planering och utveckling av den digitala försäljningen tillsammans med försäljningschef och Visual Merchandiser där ni ansvarar för att verksamheten uppnår uppsatta mål rörande försäljningsvolym och försäljningsintäkter.
Vidare ansvara för att arbetsflödena och att upprättade rutiner följs i butiken och att dessa är förankrade hos personal, deltagare, praktikanter och volontärer och i den mån det är möjligt att skapa förutsättningar för att deltagare med funktionsvariationer/särskilda behov ska kunna arbetsträna i verksamheten.
Vem är du?
-
Vi förutsätter att du:
-
Har erfarenhet av arbete inom detaljhandel, gärna inom Second Hand
-
Har en god kunskap om digitala försäljningskanaler exempelvis Tradera
-
Har en god kunskap om digital försäljning med dess målgrupper och köpbeteende
-
Har tillräcklig kunskap för att fotografera varor inför försäljning
-
Uttrycker dig på ett försäljningsfrämjande sätt skriftligt och har förmåga att formulera annonstexter och beskriva varorna tydligt
-
Brinner för hållbarhet mode och att du arbetar utifrån de förutsättningar som finns
-
Följer vårt framtagna butikskoncept och agerar som föredöme för vårt ansikte utåt
-
Har förmåga att samarbeta och skapa goda relationer tillsammans med deltagare och medarbetare
Om anställningen
Tillsvidareanställning 100 % med en provanställning på 6 månader och tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta i våra lokaler i centrala Malmö och ska rapportera till vår försäljningschef.
Vi följer vårt kollektivavtal med Arbetsgivaralliansen branschavtal Vård- och omsorg.
Kontaktpersoner
Försäljningschef: Christel Breum, christel.breum@skanestadsmission.se (v.30+v.33)
Områdeschef sociala företag: Alireza Mobasheri, alireza.mobasheri@skanestadsmission.se (v.31-32)
Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?