OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Higab ingår i koncernen Göteborgs Stad och har som uppdrag att förvalta, bygga och utveckla fastigheter i Göteborg. I beståndet ingår kulturbyggnader och lokaler för idrott, utbildning, hantverk och småindustri. Verksamheten ska medverka till Göteborgs Stads utveckling. Företaget omsätter 680 miljoner kronor, har cirka 70 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 650 000 m². Detta gör Higab till en av de större aktörerna på fastighetsmarknaden i Göteborg. Higab förvaltar byggnader från många tidsepoker och för många olika ändamål. Flera av byggnaderna är kulturhistoriskt värdefulla och utgör en viktig del av Göteborgs kulturarv. Merparten av dem innehåller verksamheter som präglar staden. För mer information, besök www.higab.se
ARBETSUPPGIFTER
Med tydliga mål och nyckelaktiviteter kopplat till kundarbete stärker Higab organisationen med en ny avdelning: Kund och Intern service. Bolaget söker nu en chef som kan driva avdelningen och bygga upp en stark kundtjänst. På avdelningen ska även företagets viktiga internadministrativa processer samlas, såsom dokumenthantering av allmänna handlingar och arkiv, varpå det är viktigt att personen vi söker ser synergier mellan det interna och externa arbetet.
Avdelningen blir ett nav med moderna digitala system som ska hjälpa verksamheten framåt såväl i det administrativa arbetet som vid frågor från hyresgäster och allmänhet.
Du leder och utvecklar din grupp med receptionist, dokumentcontroller/registrator, administratör och kvalitets- och digitaliseringsansvarig. Du ansvarar för avdelningens utveckling och dess processer. Du anger riktning, stöttar och prioriterar arbetet utifrån bolagets perspektiv. Du är också ytterst ansvarig för bolagets kvalitetsarbete och för frågor kopplade till kontoret som arbetsplats.
Du ingår i företagsledningen och är ansvarig för arkiv och dataskydd.
Vi erbjuder
Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.
Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen eller annan relevant utbildning. Du har med framgång arbetat med kundserviceprocesser och digitalisering. Erfarenhet från arbete i en offentlig organisation och/eller från fastighetsbranschen med inriktning på kundservice och digitalisering är meriterande, men inget krav.
Du har erfarenhet av personalansvar och tycker ledarskap är roligt.
Du har hög social kompetens, är nytänkande, ser möjligheter och har mycket energi. Du skapar förtroende och är bra på att samarbeta.
ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Du är välkommen att söka tjänsten direkt i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Petra Pettersson e-post petra.pettersson@randstad.se. Intervjuer kommer att hållas löpande. Sista ansökningsdag är 16 maj 2021.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare