Vi söker chef till Uppföljning och processtödsenheten i Karlstad

Vi söker chef till Uppföljning och processtödsenheten i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att få en nyckelroll i uppbyggnaden av den nya offentliga omställningsorganisationen som håller på att etableras vid Kammarkollegiet i Karlstad.

 

Vårt uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att etablera ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Verksamheten ska vara i drift från och med den 1 oktober 2022 och innan starten kommer du att delta i förberedelsearbetet av den nya verksamheten.

 

Det kommer att finnas två enheter vid avdelningen. Uppföljning och processtödsenheten kommer att arbeta med att leda och samordna utvecklingen av avdelningens arbetsflöden och systemstöd, avtalsuppföljning och kravställan på företagen som levererar tjänster till avdelningen. Enheten ansvarar också för förvaltning av verksamhetsdata, rapportering och analys av avdelningens eget arbete samt stöd till verksamhetens rådgivande fora. Ansökningsenheten kommer att ansvara för att handlägga och fatta beslut om inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd samt löpande uppföljning av de som utför rådgivning och stöd. Enheten ska även hantera eventuell omprövning och överklagan av beslut.

 

Arbetsuppgifter

Som enhetschef på avdelningen kommer du att ingå i det team som ska bygga upp och utveckla den nya organisationen. Inledningsvis kommer ett stort fokus att vara på att utveckla arbetssätt och stödsystem för verksamheten. I arbetet ingår också sedvanliga chefsuppgifter som personal- och verksamhetsansvar, arbetsledning och budgetansvar. Du ingår även i avdelningens ledningsgrupp.


Är du vår framtida kollega?


Vi söker dig som har:


• Akademisk utbildning inom exempelvis systemvetenskap, utbildning inom processutveckling för arbetsflöden, samhällsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Minst 5 års chefserfarenhet
• Dokumenterad erfarenhet från att leda förändrings- och utvecklingsarbete
• Erfarenhet från utveckling av digitala stödsystem
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

 

Meriterande om du har statlig erfarenhet eller har arbetat med utveckling av arbetsflöden och uppföljning och utvärdering.

 

Personliga egenskaper

Som person är du prestigelös samt uppskattar och ser värdet av att arbeta tillsammans med andra för att utveckla verksamheten. Du tycker om att samarbeta med kollegor som har olika kompetenser men är samtidigt van att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Det är också viktigt att du ha ett flexibelt förhållningssätt till arbetsuppgifter och tar dig ann de uppgifter som behöver göras. För att du ska trivas i rollen behöver du även vara initiativtagande, handlingskraftig och lösningsorienterad.

 

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Mer information

Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 27 mars 2022.

 

Kontaktpersoner

Anna Walldén, avdelningschef, Den offentliga omställningsorganisationen, 054-776 88 88

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48

Lisa Ericson, ST, 08-700 06 40

 

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024

20 november 2024