OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara med och måla världen gul!
För oss på DHL Express är det medarbetarna som är kärnan i verksamheten. Våra medarbetare är det som skiljer oss från andra på den internationella expressmarknaden och det är därför alltid vårt mål att dra till oss och behålla de bästa talangerna.
Vilka är vi?
Kundservice är en viktig funktion inom DHL Express som tar emot tusentals kontakter via samtal, mail och chatt per dag från befintliga och nya kunder gällande bokningar, prisförfrågningar, godssökning mm. Avdelningens primära mål är att leverera en hög service till våra kunder, säkra kvaliteten, ha motiverade medarbetare och generera intäkter till företaget.
Vi söker nu Contact Center Advisors för tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och 100 % sysselsättningsgrad. Start så snart som möjligt enligt överenskommelse dock senast 3 oktober. Arbetstiderna kommer vara varierande med ett rullande schema från kl 08:00 – kl 17:00.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Representera DHL Express i varje kundkontakt genom ett positivt bemötande
· Ta emot och hantera inkommande kundärenden via telefon och mail
· Agera som specialist i internationella handelsfrågor
· Arbeta med merförsäljning och att skapa mervärde för kunden
· Identifiera och överlämna säljtips till säljarna
Tidigare erfarenheter och kvalifikationer
· Du har en fullständig gymnasieutbildning
· Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
· Du har god vana av att arbeta med datorn som ditt främsta arbetsredskap
· Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning är det meriterande
Vem är du?
· Du har en genuin känsla för service och kvalitet
· Du har en mycket god kommunikationsförmåga
· Du är affärsmässig
· Du är samarbetsvillig och prestigelös
· Du är stresstålig och van vid att arbeta i högt tempo
Vad kan DHL Express erbjuda dig?
Vi erbjuder utmaning och möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi uppmärksammar den skillnad du medför till vår verksamhet och tillsammans delar vi stoltheten över våra internationella expresstjänster. Bli en del av vårt team!
Vi erbjuder ett av marknadens bästa utbildningsprogram för att du ska bli en Certifierad internationell specialist samt regelbunden coachning, stöd och utveckling i ditt dagliga arbete.
2021 utsågs DHL Express till världens bästa arbetsplats i Great Place to Works årliga medarbetarundersökning och i samma undersökning blev vi utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Detta ser vi som ett erkännande på det arbete alla våra motiverade medarbetare gör tillsammans varje dag – As One!
Om DHL
DHL – Logistikföretaget för hela världen!
DHL är det världsledande varumärket inom logistikbranschen. Våra DHL-divisioner erbjuder en oöverträffad portfölj av logistiktjänster som sträcker sig från nationella och internationella paketleveranser, leveranslösningar specifika för e-handel, internationella expressleveranser och väg-, flyg- och sjötransporter till industriella logistiklösningar för hela varuflödeskedjan. Med cirka 440 000 medarbetare i fler än 220 länder och territorier runt om i världen, förenar DHL människor och företag på ett säkert och tillförlitligt sätt, vilket möjliggör den globala handeln. Med specialiserade lösningar för tillväxtmarknader och industrier, inklusive teknologi, biovetenskap och hälso- och sjukvård, energi, bil- och detaljhandeln, ett bevisat engagemang för företagsansvar och en oslagbar närvaro i utvecklingsmarknader, är DHL definitivt positionerad som ”logistikföretaget för hela världen”. DHL ingår i Deutsche Post DHL Group. 2018 hade koncernen en omsättning på mer än 61 miljarder euro.
Är du vår nya Contact Center Advisor?
Välkommen med din ansökan senast 26 september.
Frågor om tjänsten besvaras av Hansa Larsson, Customer Service Development Manager på mail via hansa.larsson@dhl.com.