OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med att utveckla och driva produktion, logistik och inköp i ett expansivt företag med internationell verksamhet och en unik produkt, som ligger i framkant när det gäller miljötänk både internt i företaget och hos våra kunder?
Om företaget
Twister Cleaning Technology AB tillverkar, marknadsför och säljer diamantimpregnerade städrondeller till professionella städföretag över hela världen. Sedan lanseringen av Twister år 2006, har omsättningen växt till över 100 miljoner och inom Twister Group arbetar idag ca 36 personer. Huvudkontor med produktion, administration och exportförsäljning ligger i Söderköping, och tillsammans med dotterbolag i England och USA samt lokala säljare i Tyskland och Benelux, sker försäljningen genom ett globalt nätverk av distributörer och återförsäljare.
Twister diamantrondeller möjliggör en kemikaliefri städmetod samtidigt som de polerar golven. Detta skapar bättre resultat, sänkta kostnader och lägre miljöpåverkan jämfört med traditionella städrondeller och kemikalier. Sammantaget ger det betydligt nöjdare kunder och medarbetare i fräschare och säkrare miljöer.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer ha det övergripande ansvaret för produktion, logistik och inköp inom Twister Group. Det innebär ansvar för produktionsplanering, samordning, processer och kvalitetsmätningar samt att säkerställa att arbetet bedrivs enligt ISO 9001 och 14001. Du ansvarar för flödet av råmaterial, optimerar lagernivåer och produkttillgänglighet samt koordinerar våra internationella transporter och ger support till säljorganisationen i kundnära logistiska frågor och lösningar. I rollen ingår också att administrera avtal för befintliga leverantörer samt utvärdera befintliga och nya leverantörer av material och tjänster.
Som COO är du ansvarig för att utveckla, optimera och kvalitetssäkra processerna inom dina ansvarsområden. Du har personalansvar för sex medarbetare inom produktion och en inom order/logistik i Sverige samt funktionsansvar för två personer inom produktion/lager i USA samt en person inom lager/logistik i UK.
Du ingår i de operationella och strategiska ledningsgrupperna för Twister Cleaning Technology AB och rapporterar till VD.
Din profil
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i internationell miljö. Särskilt viktigt är:
• Kunskaper inom produktionsprocesser och planering
• Praktisk erfarenhet av internationell logistik
• Erfarenhet av arbete med ISO eller liknande kvalitetsledningssystem
Då vi har dotterbolag i USA och UK och internationella leverantörer och kunder, krävs goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Har du erfarenhet från affärssystemet Navision, så är det meriterande.
Som person är du självständig, strukturerad och analytisk, med god förmåga att prioritera och arbeta målinriktat i en miljö med högt tempo och fokus på hög servicegrad till våra kunder. Du har god kommunikativ förmåga, som främjar samverkan både internt och externt. Du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt och tvekar inte att vara hands och vid behov stötta i operativa processer inom avdelningarna.
Ansökningsförfarande
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare på Industrikompetens, Svanhild Johansson, 0720-05 99 64 svanhild.johansson@industrikompetens.se
Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.industrikompetens.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.
Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23