Vi söker data analytiker till Tink!

Vi söker data analytiker till Tink!

Arbetsbeskrivning

Har du en avslutad eftergymnasial utbildning och är redo att ta dig an en ny utmaning i fintech-branschen? Har du en fallenhet för nya system och som person är du uthållig för repetitiva uppgifter? Då kan det vara dig vi söker för rollen som Data analyst. Start är beräknad i början av augusti så passa på att sök redan nu. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Tink was founded in 2012, and a decade later became part of Visa in 2022. Tink was created with the aim of changing the banking industry for the better. We have built Europe’s most robust open banking platform – with the broadest, deepest connectivity and powerful services that create value out of the financial data. We offer the tools that allow anyone – from big banks and fintechs to startups – to build the future of financial services across Europe.

Tinks kontor ligger centralt beläget i Stockholm med nära kommunikationsförbindelser till T-centralen. Utöver bra läge kommer du även kunna njuta av deras takterass tillsammans med dina kollegor både för lunch och AW´s. I rollen som Data analyst kommer du att ingå i ett härligt team på cirka 7 personer, vars syfte är att kategorisera data. Teamet genomsyras av högt i tak och trevlig stämning.

Du erbjuds
- Ett spännande konsultuppdrag med start på 6 månader.
- Ett flexibelt arbete där du får möjlighet att arbeta på distans.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* I rollen som Data analyst är ditt huvudsakliga syfte att genomföra kategorisering av korttransaktioner. Du kommer primärt att utgå från den svenska marknaden men kategorisering på andra språk kan förekomma.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom förslagsvis ekonomi eller IT.
- Har flytande kunskaper i såväl engelska som svenska, då det krävs för arbetets utförande.
- Är tekniskt lagd som person och har en fallenhet för att lära sig nya system.

Det är meriterande om du har:
- Språkkunskaper i tyska, franska eller annat europeiskt språk.

För denna rekryteringsprocess kommer det att genomföras en bakgrundskontroll i samband med erbjudande av tjänsten.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad.
- Självgående.
- Kvalitetsmedveten.
- Kommunikativ.

Vår rekryteringsprocess



Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2024
  • Ansök senast: 18 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Product Administrator

Product Administrator

22 november 2024

19 november 2024

12 november 2024