OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från arbete med projekt inom systemutveckling? Kanske i rollen som scrum master, testledare eller kanske systemutvecklare men vill gå vidare i nya utmaningar?
Som Delivery Lead kommer du att ingå i ett team med 10 personer, ansvara för hela leveransprocessen och samarbeta med utvecklare och intressenter för att säkerställa att vi är på rätt spår och slutför åtaganden i tid och enligt specifikationer.
Huvudkontoret finns i Edsbyn där du är på plats regelbundet men placeringen av tjänsten kan vara möjlig på annan ort.
Beskrivning av tjänsten
Du tar ansvar för leveransen från början till slut vilket inkluderar att förstå specifikationer, leda sprintplanering, leda testning och skapa, underhålla och hantera leveransplaner etc.
I rollen har du ett nära samarbete med utvecklare och intressenter samt externa leveranspartners.
Du bidrar till lösningsdesign, identifierar innovativa lösningar på affärskrav, driver standardisering och återanvändning. Du samarbetar med arkitektur, infrastruktur, säkerhet för att säkerställa att design och byggande är helt anpassade till affärskraven. Vidare ingår projektledning enligt Scrum, ansvar för kvalitetssäkring och leverans. Du samordnar med interna och externa resurser för att bygga/upprätthålla nödvändig utvecklingskapacitet.
Personliga egenskaper
Du har en god förmåga att samarbeta i team, är målinriktad och bra på att driva dig själv.
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande samt 5 års erfarenhet från projektledning och systemutveckling med erfarenhet från arbete med Agil/Scrum-process.
Vi ser att du har erfarenhet från att arbeta med Azure DevOps och besitter betydande kunskap om utvecklingsprinciper. Förutom starka tekniska projektledningsfärdigheter har du en djupgående förståelse för systems hela livscykel. Det är en fördel om du har erfarenhet av leverantörs- eller offshorehantering.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 2022-08-14.
DOVISTA Group är helägt av danska VKR Holding A/S. VKR Holding A/S är ett av Danmarks mest ansedda företag med ca. 19 500 anställda och aktiviteter i mer än 40 länder samt en omsättning om 22,6 miljarder DKR för 2020. DOVISTA är en koncern med flera ledande märken på den europeiska marknaden för vertikala fönster och ytterdörrar. Gruppen består av 15 varumärken och har mer än 7500 anställda som tillverkar och marknadsför fönster och dörrar till den europeiska marknaden och kunder. De främsta marknaderna för DOVISTA är Danmark, Sverige, Irland, Tyskland, Norge, Polen, Slovakien, Schweiz och Storbritannien.
Dovista SE består av företaget Svenska Fönster med varumärkena SP Fönster och Traryd Fönster samt företagen Mockfjärds och Velfac. Företaget har 1 000 anställda och har en total omsättning på cirka 2 miljarder kronor.
Vi har redan beslutat om vår rekryteringsprocess och annonsering, vi undanber oss därför vänligen men bestämt samtal från rekryterings- och annonseringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-administratör Helén Hansson
0271-292 90
Ekonomichef Pär-Ola Olsson
0271-290 21
Monteringschef Peter Jonsson
0271-29168