Vi söker dig med HR-utbildning till rollen som Account Specialist

Arbetsbeskrivning

Account Specialist
Randstad söker en medarbetare till rollen som bemanningsansvarig! Har du drivkraften till att utveckla både dig själv och vår organisation inom affärsområdet Randstad Inhouse Services? Vi erbjuder en varierande och bred HR-roll där du får möjlighet att själv påverka såväl Randstads affär som kundens vardag. Vi hoppas att du vill ta chansen att gå vidare i karriären och utvecklas i ett av världens största bemannings- och rekryteringsföretag! Tjänsten är ett vikariat under perioden 1 april 2017 – 31 augusti 2018.

Randstad Inhouse Services riktar sig mot företag som har behov av en strategisk partner för storskalig bemanning. Konceptet etablerades i Holland redan 1997 och har sedan dess utvecklats genom att dela processförbättringar och best practices inom företaget. Tillväxten för Randstad Inhouse Services i Sverige är stor, mycket tack vare att alla parter gagnas av konceptet. Det rimmar väl med Randstads ambition: "simultaneous promotion of all interests". Skillnaden mellan traditionell bemanning och Randstad Inhouse Services innebär för dig som bemanningsansvarig att du arbetar på plats exklusivt för en och samma kund.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Uppsala

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning
Som bemanningsansvarig är ditt främsta ansvarsområde att driva och utveckla vår bemanningsaffär såväl operativt som strategiskt. Rollen innefattar ett brett HR-arbete och du kommer att ansvara för bland annat inflöde av nya medarbetare, prestationsuppföljning, personaladministration och planering av våra konsulter hos kunden. Utöver detta är du också närmsta chef till våra konsulter och utövar ett individuellt ledarskap i syfte att få hela gruppen att fungera optimalt. Vi förväntar oss även att du tillsammans med teamet bidrar till en effektivare arbetsfördelning samt produktionsförbättringar för kunden.

Utöver ditt dagliga operativa arbete kommer du få möjligheten att arbeta strategiskt med att utveckla skräddarsydda HR-processer anpassade efter kundens vardag och utmaningar. Du arbetar i ett framgångsrikt team tillsammans med ytterligare en bemanningsansvarig och är stationerad på plats hos vårt kundföretag Fresenius Kabi i Uppsala. Fresenius Kabi är verksamma inom Life Science och har liksom Randstad global verksamhet inom sin bransch.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som bemanningsansvarig ska du ha erfarenhet av att förvalta och utveckla kundrelationer, av att optimera affärsprocesser samt driva ett kontinuerligt förbättringsarbete. Du har några års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna inom bemanning eller rekrytering. Tidigare arbete med personalansvar eller personalplanering är fördelaktigt. Det är även starkt meriterande med erfarenhet från processtyrd verksamhet.

Lämplig utbildning är högskoleutbildning inom PA/ekonomi eller motsvarande.

B-körkort och tillgång till egen bil är fördelaktigt.

Du är en person som har ett affärsmannaskap med stark egen drivkraft! Du är självständig och proaktiv. Vi värdesätter hög servicekänsla och lysande kommunikationsförmåga. Du sätter både kunden och medarbetaren i centrum, är strukturerad och flexibel samt har goda administrativa kunskaper.

Den här tjänsten ställer höga krav på dig, men är du rätt person kommer du i gengäld få mycket tillbaka. Randstad är ett öppet och välkomnande företag där du har stora utvecklingsmöjligheter både nationellt och internationellt. Vi premierar engagemang och entreprenörskap och hoppas att du vill vara i vår mission ”Shaping the world of work”.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Sista ansökningsdag
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Commercial Manager Björn Söderberg, tel. 0707-559993 eller HR Business Partner Agneta Löfgren, tel. 0709-261930.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 7 februari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024