OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia Logistics Systems.
Transporter får samhället att rulla – därför arbetar vi för att göra dem så effektiva och smarta som möjligt. Våra system erbjuder helhetslösningar inom transportindustrin som täcker allt från resursplanering, till signering, fakturering och bokföring. Digitaliseringen erbjuder många nya möjligheter och vi vill leda utvecklingen tillsammans med våra kunder. Vi växer och söker nu en ny kollega till vår support.
Om Tjänsten
I din nya roll kommer du huvudsakligen att arbeta med teknisk support till våra kunder via mail, telefon och webbuppkoppling. Du kommer att få en god förståelse och kunskap för hur branschen fungerar och vad som är viktigt för våra kunder i relation till våra produkter MobiLast och Moveit. Vi är ett litet bolag där alla hjälps åt vilket innebär möjligheter för dig att arbeta brett med varierande uppgifter. Det kan handla om att utföra tester vid uppgraderingar och ändringar i systemet, medverka när våra säljare har visningar för kunder, att delta i webbinarier, producera utbildningar och på sikt även utföra konsultationer. Det finns goda möjligheter till en utökad roll, ansvar eller andra utmaningar såväl inom supportgruppen som i vårt verksamhetsområde.
Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom IT och tidigare erfarenhet av support eller kundservice av systemstöd. För att kunna förstå och arbeta i våra system behöver du ha goda kunskaper i Microsoft operativsystem samt förstå hur datornätverk fungerar. Har du kunskaper i T-SQL eller färdigheter av medieproduktion är det meriterande. Viktigast är att du har ett tekniskt kunnande och intresse för att lära. Du kommer att få en gedigen utbildning i våra produkter och system. Du har lätt för att skapa goda relationer och kommunicerar väl på svenska, både skriftligt och muntligt.
Vårt erbjudande
Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.
Vår support är mycket uppskattad av våra kunder och får ofta toppbetyg i våra kundundersökningar. Vi har fina kunder och är ett trevligt gäng som ger personlig service på tekniska frågor. Om du känner igen dig i ovan beskrivning och vill vara en del av vårt gäng, ska du skicka in en ansökan omedelbart!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-66616
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Jenny Cedervall
0303-666 16
Linda Falk
0303 - 688 93
Jenny Cedervall, 0303-666 16
Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se