Vi söker dig - Medicinsk sekreterare!

Vi söker dig - Medicinsk sekreterare!

Arbetsbeskrivning

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Vi söker dig som tillsammans med två andra arbetar som avdelningssekreterare/Samordnare.

Är du en person som tycker om att det snabbt förändras under dagen samt har glimten i ögat så är du rätt person för oss.

Om oss

Inom Transplantationscentrum utför vi all kirurgisk transplantation. Här vårdar vi patienter som utreds inför, genomgår eller har genomgått transplantation samt leverkirurgi. Vi är idag Sveriges största och ledande centra inom njur-, lever-, hjärt- och lungtransplantation. Vi är också Skandinaviens enda centra som utför tarm- och multiviscerala transplantationer. Verksamheten har ca 150 anställda och har en vårdavdelning med 24 vårdplatser, en öppenvårdsenhet, en administrativ enhet samt en klinisk prövningsenhet.

På vår administrativa enhet arbetar 11 medicinska sekreterare/kanslister med olika ansvarsområden. På enheten har vi ett nära samarbete med varandra och med verksamhetens vårdpersonal för att driva verksamheten framåt på bästa sätt.

Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete med stora möjligheter att utvecklas i din roll i en verksamhet som präglas av öppenhet, kamratskap och rak kommunikation. 

Om tjänsten

Du och dina kollegor varvar samordningsarbetet på avdelningsexpeditionen med skrivande funktionen. Du  hanterar journaldokumentation, epikriser, remisser och övrig korrespondens. Vi dokumenterar i Melior och via digital diktering. Vi registrerar i ELVIS.

Om dig

Vi söker dig som har vårddokumentation eller annan likvärdig utbildning. Du har flera års arbetslivserfarenhet inom området samt goda datakunskaper och erfarenhet av arbete inom systemen Melior samt ELVIS. Du är van vid att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också god förmåga att arbeta i team. Stor vikt läggs vid att du är noggrann, har ett gott bemötande samt har service- och ansvarskänsla.

Välkommen med din ansökan!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

27 november 2024