OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen Digitala tjänsters huvuduppdrag är att utveckla och förvalta E-tjänster för självservice och IT-stöd för personlig service. Avdelningen är en platt organisation med sex underliggande enheter varav enheten Informationsförsörjning är en. Vårt arbete med filmer och webbinarier har visat sig mycket populärt bland våra kunder, därför bygger vi nu ut verksamheten.
Avdelningen Digitala tjänster, Enheten Informationsförsörjning söker nu en kvalificerad handläggare som ska vara med och utveckla vårt arbete med rörlig bild, både livesändningar och filmer. Vi producerar till exempel webbinarier i CV-skrivande och jobbsökande men även instruktionsfilmer i hur man använder olika tjänster på arbetsformedlingen.se. Vi erbjuder även öppna chattar för våra kunder, arbetssökande och arbetsgivare. Du kommer att ingå i ett team som även arbetar med myndighetens närvaro i sociala medier.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Skriva manus för film
• Hantera kamera, ljus och ljud vid livesändningar/inspelningar
• Film- och ljudredigering
• Hantera och administrera beställningar av aktiviteter (chattar, inspelningar, sändningar)
• Spela in podar
• Viss hantering av sociala medier
Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom filmproduktion eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Goda kunskaper om Arbetsförmedlingens förnyelseresa
• Dokumenterad erfarenhet av att göra film från manus till färdigredigerad och webbpublicerad film
• Van att intervjua medarbetare och ledning för att dokumentera och informera om myndighetens verksamhet
• Dokumenterad erfarenhet av att producera livesändningar
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Meriterande är om du har ett aktivt nätverk av kontakter på huvudkontoret och gärna runt om i landet.
Personliga egenskaper
Du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du är idérik och vill bidra till att ge våra kunder service via rörliga medier. Du delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas. Du har förmåga att självständigt organisera, prioritera, strukturera och dokumentera ditt arbete. Du är leveranssäker, noga med deadlines. Du arbetar effektivt i grupp såväl som individuellt. Du har en positiv grundinställning, är lösningsinriktad och målmedveten. Relationen till chefen bygger på förtroende och tillit varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm. Resor kan ingå i arbetet.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/001538 senast den 7 februari 2016. Maila din ansökan till ansvarig HR-partner på corinne.lowenrud@arbetsformedlingen.se. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner
Anders Gawell, Chef enheten Informationsförsörjning, 010-486 52 93
Åsa Skiöld, Facklig representant ST, 010-486 95 59
Theofania Lazaridis, Facklig representant SACO, 010-487 46 01
Helen Haglund, Seko, 010-486 56 93
Corinne Lowenrud, HR Partner, 010-488 59 92
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740