Vi söker dig som gillar struktur och brinner för förstklassig service!

Vi söker dig som gillar struktur och brinner för förstklassig service!

Arbetsbeskrivning

Vincents i Varberg är en av Sveriges största handlare av begagnade husbilar. Företaget har valt att satsa på professionell förmedling genom en unik ”8-stegs förmedlingsprocess”. Detta innebär att våra kunder upplever maximal trygghet och smidighet genom beprövade rutiner och klara besked.

Personalen är vår allra största tillgång. Vårt gemensamma engagemang och strävan efter 100% nöjda kunder och trygga affärer är en stor del av Vincents enorma framgång.

Älskar du att ge kunder förstklassig service och brinner du för att ge ett kundbemötande utöver det vanliga? Har du viljan att lära, motivationen att lyckas och är du sugen på att prova på något du aldrig gjort förr? Då är det dig vi söker! Erfarenhet och kunskap är värdefullt men vi värdesätter din personlighet högt och ser därför alla profiler som intressanta kandidater.
 
Vincents i Varberg är en av Sveriges största handlare av begagnade husbilar. Företaget har valt att satsa på professionell förmedling genom en unik ”8-stegs förmedlingsprocess”. Detta innebär att våra kunder upplever maximal trygghet och smidighet genom beprövade rutiner och klara besked.
 
Personalen är vår allra största tillgång. Vårt gemensamma engagemang och strävan efter 100% nöjda kunder och trygga affärer är en stor del av Vincents enorma framgång.
 
Vi söker nu en intagare till vår säljavdelning som är strukturerad, kreativ och ordningsam. Hos oss blir en del av ett härligt team på 35+ personer.
 
Som intagare på Vincents är det du som tar emot alla inkommande försäljningsobjekt och ansvarar för att allt sker enligt våra rutiner. Det är ett mycket varierande och roligt jobb där du spelar en viktig roll. I rollen förväntas du vara kreativ, analytisk och utveckla processen vidare själv och då framför allt under vår lågsäsong där fokus ligger på att analysera och reflektera över säsongen som varit genom SWOT-analyser och utvecklingsmöten tillsammans med övrig personal.
 
Om rollen
Under högsäsong har vi hög belastning på samtliga avdelningar på grund av hög efterfrågan, stort kundflöde och många affärer. Bästa tänkbara service, bra stämning och ett glatt humör genomsyrar vårt företag och det är viktigt att dessa egenskaper behålls även under stress.
 
Då arbetet erbjuder frihet under ansvar är det viktigt att du är självgående och ser vad som behöver göras och tar egna initiativ till det.  
 
Om dig och din profil
För att passa i rollen ska du ha god social förmåga, vara öppensinnad och ha en positiv attityd. Du ska kunna var en given teamspelare som bidrar till en god arbetsmiljö.
 
Vi söker dig som är strukturerad, kan ha många bollar i luften samtidigt och är stresstålig.
 
Dina främsta arbetsuppgifter

• Administrativa uppgifter kring inlämningen av försäljningsobjekt
• Kontraktsskrivning
• Uppmärkning av fordonets tillhörigheter
• Ta emot inkommande samtal
• Göra försäljningsunderlag klart inför annonsering
• Gör klart tekniskt underlag för vår varudeklaration
• Boka in vidare kontroller och åtgärder i vårt affärssystem
I din tjänst kan det också förekomma uppgifter som att förse säljarna med underlag inför försäljningar, garantier etc.
Det ingår även att se över kundområdet och se till att det ser presentabelt ut.
 
Som person tror vi att du är noggrann, effektiv och stresstålig. Vi ser gärna att du gillar problemlösning, är tydlig och är kommunikativ både med kollegor och kunder. Vi gillar personer som har mentaliteten att alla kan göra allt och gillar att hugga i där det behövs oavsett om det är din arbetsuppgift eller inte.
 
Vi vill att du har goda kunskaper i svenska (tal och skrift) och baskunskaper i engelska.
Är du dessutom glad, social och engagerad så kommer du passa mycket bra hos oss!
 
Vi tror att du – genom ditt engagemang och tillgänglighet – kan göra skillnad för hur våra kunder upplever Vincents Husbil & Husvagn.
Hos oss blir du inte bara en medarbetare och kollega utan även en ambassadör för vårt varumärke.
 
Kravprofil

• B-körkort
• Grundläggande datakunskap (office-paket och google sheets)
• Stresstålig, strukturerade och effektiv
• Brinner för att ge god service till kunder

Meriterande
• Erfarenhet av försäljning i någon form
Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande och är en tillsvidareanställning (6 månaders provanställning).
 
Arbetstider högsäsong:
Vardagar mellan klockan 09.45-18.15 samt lördagar 09.45-15.15
 
Arbetstider lågsäsong:
Vardagar mellan klockan 08.45-17.15 samt lördagar 09.45-14.15
 
Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att ringa Vincent på nummer: 0340- 500 220 eller maila på vincent@vincents.se
 
Sista ansökningsdag: 2020-11-05
 
Vi ser fram emot din ansökan.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vincent Husbil och Husvagn AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2020
  • Ansök senast: 5 november 2020

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024