OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsarkivet är Sveriges ledande arkiv. Vi är navet som stöder Stockholms stad i att ligga främst när det gäller tillgänglig och öppen information om hela sin verksamhet. Vi gör historien angelägen och relevant så att stockholmare kan skapa sin egen och hela stadens framtid. Våra tjänster är moderna och tillgängliga. Vår attityd är utåtriktad och användarorienterad.
Om oss
Avdelning eDok är en nyetablerad och utvecklande verksamhet som har i uppgift att förvalta och driva stadens vision kring smart stad och digitalisering.
Stadsarkivet ligger centralt beläget i trevliga lokaler på Kungsholmen och hos oss blir du en del är ett ambitiöst team på 20 medarbetare som har roligt tillsammans och vill göra skillnad.
eDok inför nya, digitaliserade och standardiserade arbetssätt, för att implementera en enhetlig ärende- och dokumenthantering och därmed öka servicenivån till våra förtroendevalda och medborgare.
eDok beräknas ha upp till 10 000 aktiva användare och kommer att införas i stadens samtliga förvaltningar och bolag.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha en central roll i organisationen genom att ge stadens slutanvändare förstklassig användarstöd inom support och utbildning. Tillsammans med produktledningen och systemförvaltningen:
- Underhåller du eDok portalen
- Upprätthåller och uppdaterar du manualer, utbildningsmaterial samt skapar och bedriver utbildning av slutanvändare
- Bevakar och löser du inkomna ärenden
- Övervakar du systemet och står förberedd inför eventuella driftstörningar
- Delar du med dig av dina insikter genom relevant statistik samt mäter och följer upp nyckeltal som berör användarstöd
Som utbildare kommer du att på ett pedagogiskt sätt ta fram utbildningsmaterial och hålla klassrumsutbildningar. Din insats leder till att slutanvändarna förstår de nya arbetssätten för att känna sig trygga och säkra i sitt arbete.
Kompetens- och erfarenhetskrav
Vi söker dig som har en treårig högskoleutbildning eller gymnasieexamen som tillsammans med erfarenhet av support och utbildning inom IT, bedöms som likvärdig av arbetsgivaren. Du är serviceinriktad och flexibel. Vidare är du en kreativ problemlösare som tar initiativ och är nyfiken. Du använder agila arbetssätt för att samordna ditt arbete. Du är kommunikativ och pedagogisk och är van vid att hålla presentationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av följande områden:
- Platina
- Arbetat inom offentlig sektor
- Hållit i slutanvändarutbildningar inom IT
Brinner du för att ge stöd och support inom användarrelaterade frågor?
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs om Stadsarkivet på vår hemsida:
www.stockholm.se/stadsarkivet
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Johanna Lidén
08-508 28 294
Biträdande avdelningschef Agneta Geschwind
08-508 28 251
Förvaltningschef Lennart Ploom
08-508 28 345
HR-konsult Eliana Hjelm
08-508 117 23
Erik Benedicto, Avdelningschef
0850828400
Karolina Johansson, HR-konsult
0850811727
Susanna Uppling
08-508 28 346
Erik Benedicto, Avdelningschef
08 508 28 400
Karolina Johansson, HR- konsult
08 508 11 727
Matilda Ekström, avdelningschef
08 50828327