OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt.
HR-avdelningen består av löneenheten och HR-enheten och vi sitter tillsammans på Djursholms slott. Vi som jobbar med lön är en lönechef, tre lönekonsulter, två löne- och systemansvariga. Tillsammans jobbar vi för att leverera bästa service, stöd och styrning till våra verksamheter. Vi har mycket fokus på att utveckla och effektivisera vårt arbete och söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa.
Tycker du om att ha ett eget ansvar? Vill du bidra i utveckling av Danderyds kommuns lönehantering? Vill du arbeta på en avdelning med mycket värme, skratt och engagemang? Om du har svarat ja på dessa frågor så låter det som att du skulle trivas hos oss. Vi tycker att du ska skicka in en ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som lönekonsult hos oss kommer du att ha ansvar över dina egna verksamheter och chefer som du stöttar och arbetar med inom lönehanteringen. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen, vilket bland annat innebär att kvalitetssäkra löner, hantera schemafrågor samt arbeta med löne- och avtalsärenden. Utbildning för användare i självservice och även schemaläggning för chefer och medarbetare kommer att ingå i dina arbetsuppgifter. Du arbetar främst i systemen Personec P och Medvind men även andra system inom HRs ansvarsområden kan förekomma.
Du får ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen vilket innebär kunskapsutbyten, bollplank och ett utvecklingsarbete som alla är involverade i.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Har en eftergymnasial utbildning inom lön alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande.
• Har arbetat med lönehantering i minst två år.
• Har arbetat med något av följande lönesystem: Personec P, Heroma, Bluegarden, eCompanion.
Det är meriterande om du har:
• Arbetat i Personec P.
• Arbetat med schema och bemanningssystem, gärna Medvind.
• Om du har arbetat med lönehantering inom offentlig sektor och därmed har kunskap om de kommunala kollektivavtalen.
• Har utbildat inom lönehantering.
Vi söker dig som är strukturerad vilket innebär att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt håller deadlines. Du har en förmåga att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna och du ser logik och samband i en komplex miljö. I dina lösningar är du kreativ och ser ofta utanför boxen, du tänker i nya tankebanor och finner lösningar på gamla problem. Vidare trivs du dessutom bra med att arbeta med andra och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Provanställning kan komma att tillämpas.
ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.
Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.