OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en tekniskt kunnig person som brinner för service och problemlösning? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
Som reservdelsman/customer support kommer du arbeta inhouse på JLM Scandinavias anläggning i Örebro. Du kommer främst arbeta med reservdelar och kundsupport. I kundsupporten kommer du via telefon och mail hjälpa kunderna med felsökning av deras maskiner för att sedan hitta rätt reservdel. En viktig uppgift är att agera rådgivande gentemot kunden och att i förebyggande syfte byta ut delar som på sikt kommer slitas ut. Du kommer även sköta enklare reparationer av maskiner. Vid enstaka tillfällen kan även arbete ute på fält tillsammans med teknikern förekomma
Som en del av din introduktion kommer du att åka till huvudkontoret i Malmö för att lära dig mer om produkterna. Du rapporterar till reservdelschefen.
Om företaget
JLM Scandinavia har nästan 50 års erfarenhet av installationer under mark och är generalagent för bland annat DitchWitch. JLM bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Polen och Ukraina samt har även Norge och Finland som försäljningsområde. Företaget grundades i början av 1970-talet och har sedan starten varit leverantör av specialmaskiner för entreprenörer som arbetar med installationer under mark. Sedan ca 25 år har fokus legat på styrd borrning. JLM erbjuder service och reparation av Ditch Witch maskiner både i verkstad och ute på fältet. På huvudkontoret i Malmö har de sex servicetekniker och en servicetekniker och en säljare vid anläggningen i Örebro.
Din profil
Skallkrav:
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B
• Erfarenhet av att arbeta administrativt
Meriterande:
• Truckkort
• Kunskap i Microsoft Navision
Vi söker dig som är serviceminded och har en förmåga att se kundens behov. Du som söker bör vara ordningssam, strukturerad och ansvarstagande. Då tjänsten innebär att man är del av ett litet team krävs det att du är en flexibel person som gärna ställer upp och hjälper dina kollegor. Detta är en inhouse tjänst vilket innebär att du ofta är ensam på anläggningen.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Lön:Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Arbetstider: 07-16
Välkommen med din ansökan redan idag. Vi behandlar våra ansökningar löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996