OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för personlig integritet och informationssäkerhet? Vi letar efter dig med kunskap inom informationssäkerhet och erfarenhet av arbete mot lagar såsom GDPR, arkivlagen och offentlighets- och sekretesslagen.
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande. Välkommen till Flens kommun – Sörmlands hjärta!
ARBETSPLATS
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Tjänsten är placerad på socialförvaltningens stab som är en förvaltningsövergripande stödenhet med fokus på olika administrativa processer. En liten arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, flexibilitet och kollegialt stöd, där varje medarbetare har unik och viktig roll med fokus på stöd till politiker, chefer och medarbetare i nämndernas kärnverksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Som GDPR-samordnare säkerställer du att förvaltningen har en rättssäker och effektiv hantering av handlingar enligt gällande lagstiftning. Du kartlägger, bedömer och bidrar - tillsammans med dataskyddsombud - med sakkunskap och stöd till förvaltningens handläggare och chefer. Som registrator har du en viktig roll i vår centrala administration och dokumenthantering. Du hanterar och registrerar handlingar i vårt diarieföringssystem och sköter det löpande arbetet med förvaltningens officiella e-post och inkommande handlingar, samt lämnar, efter sekretessbedömning, ut allmänna handlingar.
KVALIFIKATIONER
• Relevant högskoleutbildning för uppdraget
• Erfarenhet av arbete med registrering och dokumenthantering inom offentlig sektor
• Kunskap om offentlighetslagstiftning, arkivlagen och offentlighets- och sekretesslag
Det är ytterligare meriterande om du har:
• Kunskaper och praktisk erfarenhet i GDPR-arbete
• Strategisk och operativ erfarenhet av informationshantering
Du är en person som trivs i en serviceinriktad roll, där interaktion med andra faller sig naturligt. Du har ett intresse och en vilja att utveckla systematiska arbetssätt och processer som gör det lätt att göra rätt, både för dig själv och de du stöder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Hos oss erbjuds de anställda bland annat flexibel arbetstid, semesterväxling och subventionerad friskvård- och läkarvårdsersättning. Vi ligger ett stenkast från tåg- och busstation vilket möjliggör goda pendlingsmöjligheter. För mer information se www.flen.se.
Omfattning/varaktighet: tillsvidareanställning, 100%
Tillträde efter överenskommelse
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Fackliga företrädare nås via Kontaktcenter på telefon: 0157-43 00 00
Varmt välkommen med din ansökan senast den 17 augusti!