OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi dig som vill arbeta som Nämndsekreterare på uppdrag hos en kommun i södra/centrala Skåne. Uppdraget är med start i januari och löper i 3 månader med chans till förlängning. Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att ha en sekreterar-funktion i en av na¨mnderna och i fo¨rvaltningens samverkansgrupp där du hanterar följande arbetsuppgifter:
• ansvara fo¨r uppra¨ttande av kallelse, dagordning och protokoll info¨r na¨mndsmo¨ten
• ansvara fo¨r a¨rendehantering, beredning, bevakning samt expediering av beslut
• samordning av personal- och informationsfra°gor, vissa utredningsuppdrag
• fakturahantering mm
• brevskrivning, diariefo¨ring, posthantering, dokumentation och arkiv
• allma¨nt vara fo¨rvaltningschefens ho¨gra hand
Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• har 3-a°rigt gymnasium eller annan utbildning som arbetsgivaren bedo¨mer som likva¨rdig, meriterande om du har en juristexamen alt. är utbildad paralegal
• har mycket god fo¨rma°ga att uttrycka dig i skrift
• har goda IT-kunskaper och erfarenhet av arbete med olika program (Officepaketet och verksamhetsprogram)
• kan fatta beslut och arbeta under tidspress
• har ett serviceinriktat och flexibelt arbetssa¨tt
• har god samarbets-, initiativ- och organisationsfo¨rma°ga
Vi ser ga¨rna att du har erfarenhet fra°n kommunal fo¨rvaltning och sekreterararbete i en politiskt styrd organisation, men det är inget krav.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336