OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Väsbyhem är inne på en spännande utvecklingsresa och söker nu en digital marknadskommunikatör som vill bidra till vår fortsatta varumärkesutveckling! Brinner du för att förstå dina målgrupper, att mäta framdrift av din kommunikation och att gärna påverka dina målgrupper mot en hållbar beteendeförändring? Ser du digitala verktyg och modern teknik som viktiga nycklar i målet att kunna förstå, kommunicera och utvärdera? Då kan det vara just Dig vi söker!
Om tjänsten
I rollen som digital marknadskommunikatör kommer du att ansvara för att skapa innehåll och marknadsföring i främst våra digitala kanaler. Att ta fram contentstrategi, planera och publicera digitala kampanjer, epostutskick, nyhetsbrev blir en del av din arbetsvardag. Du kommer även fokusera på kundresor och uppföljning. För att trivas i rollen behöver du gilla mixen av strategiska och operativa uppgifter och att vilja följa hur ditt arbete bidrar till uppsatta mål.
Om dig
Vem är det vi söker? Jo, vi tror att du är en serviceorienterad, prestigelös, strukturerad kommunikatör med god stilistisk förmåga och med sinne för detaljer. Högst troligt har du en högskoleutbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation. Du tycker att digital kommunikation är bland det roligaste som finns och är van att arbeta utifrån strategi som du delvis varit med att själv ta fram. Du tilltalas av att arbeta såväl strategiskt som operativt och ser det som självklart att arbeta med uppföljning av relevanta KPI:er för att mäta effekt och resultat. Dessutom är du en begåvning när det gäller att skriva engagerande och eftersträvar alltid att den grafiska profilen genomsyrar all din kommunikation.
Formella krav på din bakgrund
- Högskoleutbildning eller motsvarande inom kommunikation och/eller marknadsföring med tonvikt mot digitalt
- 3-5 års erfarenhet av relaterat arbete på en marknadsavdelning eller motsvarande
- Dokumenterat duktig skribent/copywriter
- Du kommunicerar obehindrat och flytande på svenska
Önskemål och meriterande
- Kunskap och erfarenhet av marketing automation, konvertering och att ta fram contentstrategier
Tjänsten är på heltid med sex månaders provanställning och med start omgående eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 24 september 2021. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Är det dig vi letar efter? Skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan och träffa dig!
Bästa hälsningar,
Din blivande chef Katarina och HR-generalist Elin.