OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter ett fartfyllt och utmanade sommarjobb? Har du ett intresse av att hjälpa människor i oförutseddbara situationer? Då har du hittat rätt hos oss på SOS International!
Om SOS International:
SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännande sjukvård, rese- och vägassistans samt olika hälsovårdslösningar. SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vi är en internationell och mångsidig arbetsplats och söker nu dig, som likt oss, vill ha ett utmanande och meningsfullt arbete.
Om rollen som Assistance Coordinator:
Rollen innebär att du via telefon hjälper människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du t.ex. hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Du kan även komma att hantera akuta försäkringsskador i hemmet så som brand- och vattenskador. När det är många som ringer till oss har du fullt fokus på att svara i telefon och hjälpa människor i behov och vid lugnare perioder jobbar du mer med administration och att avsluta ärenden såsom fakturering.
Vad söker vi hos dig som kandidat:
- Du uppskattar ett arbetsklimat som innefattar ett varierat tempo. Du trivs i att arbeta i en lugn miljö men du drivs av att arbeta högintensivt med telefon och dator som främsta arbetsverktyg.
- Vikten av en god service är självklar för dig. Du besitter en självinsikt och personlig mognad vilket gör att du motiveras av att ge det optimala kundbemötandet till varje unik kund.
- Att arbeta i en föränderlig miljö är inte något som skrämmer dig. Du anammar såväl nya instruktioner, arbetssätt som plötsliga förändrade förutsättningar.
- Ett geniunt arbete med viktiga frågor vill du arbeta med och du motiveras av att hjälpa människor. Du förstår vikten av det arbete som vi gör, och förstår att din insats är viktig för att vi ska lyckas som företag.
- Du har förmågan att koordinera och prioritera uppgifter efter vad som är viktigast utifrån varje situation som uppstår. Du är således självständig och försöker hitta innovativa lösningar för att optimera ditt arbetsätt. Du uppskattar att arbeta med flera system samtidigt.
- Målmedvetenhet är ett ord som beskriver dig, du tycker om att arbeta med tidsatta mål och strävar efter att ständigt utmana dig själv.
För att vidare lyckas i rollen ser vi att du:
- Har en uppbyggd stresstålighet.
- Är organiserad och ansvarstagande
- Har god datavana och är lättlärd samt uppskattar att arbeta med telefonen som främsta arbetsverktyg.
För att kunna söka tjänsten måste du även:
- Ha fyllt 18 år senast vid kontraktskrivningsdagen.
- Behärskar svenska samt engelska flytande
- Uppskattar att arbeta på distans
- Tycka om att arbeta utifrån ett skift-schema.
Meriterande egenskaper:
- Ett stort intresse av bilar och/eller försäkringsbranschen
- Tidigare erfarenheter av servicebranschen såsom exempelvis callcenter.
- Innehar B-körtkort
Vi lägger vidare i urvalet en stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans, trots distans, med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tjänsten startar med en två-tre veckor lång utbildning som varvas med teori, praktik och handledning så att du känner dig trygg med att börja din nya arbetsroll!
Omfattning
Sysselsättningsgrad: Vi söker nya medarbetare inom diverse sysselsättningsgrader inför sommaren. Du väljer själv i din ansökan vilken sysselsättningsgrad som passar dig bäst. Vi ser dock gärna att du kan arbeta Deltid 75 % - Heltid 100 % främst.
Arbetstider: Det är ett skiftarbete som inkluderar morgon,dag och kväll, både vardagar och helger.
Önksvärt startdatum: Vi kommer att erbjuda en två-tre veckors lång introduktionsutbildning för att du ska bli säker i din nya roll. Det finns flera starter att välja mellan. Tanken är att starterna kommer att ske mellan v.17-v.25 där vi tillsammans kommer överens om vilken start som passar dig bäst.
Arbetsplats: SOS International, Karlsrovägen 1, Danderyd. Distansarbete förekommer. Lön: Enligt kollektivavtal, fast lön + OB.
Interesserad?
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi du skickar in din ansökan redan idag! Du ansöker genom att klicka på den röda knappen "skicka ansökan" till höger. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta elin.sandberg@sos.eu. Vi ser fram emot din ansökan!
We help people on behalf of our customers
SOS International is the world’s leading assistance company, providing acute, personal services within medical and travel assistance, healthcare services and roadside assistance to expatriates and leisure and business travellers all over the world 24 hours a day, 365 days a year.
Our competent work force of more than 870 people with 30 different nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.
SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients’ services more profitable and even more helpful and professional towards their customers, employees and members.
Find out more on our website: www.sos.eu
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg