OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom området Lön/HR? Nu söker vi dig som gillar kundkontakt och problemlösning till vår support!
Om tjänsten
Som supportmedarbetare hos oss på Hogia Corporate Systems kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att stötta våra kunder med deras frågor kopplat till våra produkter inom HR- och Lön.
Frågorna kan vara allt från användarfrågor till mer komplex felsökning. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör.
Vårt bolag på 13 personer i olika funktioner och präglas av en kultur där vi samverkar, stöttar och samarbetar med varandra. Vi jobbar som ett team där vi uppmuntrar varandra att utvecklas och växa i sin roll.
Vårt supportteam består av fem medarbetare, vi supporterar Hogias produkter inom ekonomi-, löne- och personalhantering varav du kommer jobba tätt tillsammans med två kollegor med Lön/HR produkter.
Vem är du?
Vi söker dig som har kunden i fokus och gillar problemlösning samt har erfarenhet och/eller utbildning inom löneområdet. Det är viktigt att du är nyfiken och har ett tekniskt intresse av att bygga på kunskap och förstå bakomliggande processer i våra system. För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och lyhörd, samt inneha en god pedagogisk förmåga när du kommunicerar med kund på olika kunskapsnivåer. Då arbetet i många fall kan vara händelsestyrt är flexibilitet och samarbetsvilja viktiga egenskaper.
Har du erfarenhet från Hogias lönesystem är detta meriterande men inget krav. För att lyckas i rollen krävs det att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift.
Arbeta på Hogia
Vi samarbetar med andra avdelningar och har gemensamma träffar för att kompetensutvecklas och dela erfarenheter. Det finns även utrymme att du på egen hand går kurser för att kompetensutvecklas.
Hogia är en arbetsgivare som vill att medarbetarna ska må bra och trivas. Vår hälsosatsning "I hälsans tecken" är ett uppskattat inslag i vardagen här på Hogia, du får möjlighet att delta i olika aktiviteter för att hålla i gång och ha roligt på jobbet! Gillar du att samtala över en kopp kaffe har du över 550 kollegor på plats som gärna vill veta mer om dig. Det finns möjlighet att vissa dagar jobba från annan plats än kontoret. Om Hogia låter som platsen för dig är du varmt välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.