OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För uppdrag hos en av våra nyckelkunder söker vi dig med tidigare erfarenhet av 2nd line support inom IT eller Telekom, som vill arbeta med operativ drift av laddinfrastruktur för laddning av elfordon.
OM KUNDEN
Energiomställningen är den största samhällsförändringen sedan den industriella revolutionen och som en av de ledande och mest heltäckande aktörerna i den svenska energibranschen, är vår kund en av nyckelspelarna i detta arbete.
OM ROLLEN/ UPPDRAGET
Du kommer att ingå i ett svenskt team som tar hand om laddnätverk för elfordon i Sverige och Norge.
Arbetet omfattar operativ drift av laddstationer, ärendehantering, felsökning, felavhjälpning, koordinering av servicepartner, samt även konfigurering av laddstationer och support vid driftsättning.
Typiska verktyg som används i uppdraget är webb-baserat backend, JIRA, Confluence, Zendesk, ticketing-system samt IOT-portal med simkort från mobiloperatörer.
Kunskap inom eMobility är klart meriterande. Även kunskap om kW / kWh / A, OCPP, M2M communication är plus.
Uppdraget är på heltid normal kontorstid och utförs i kundens lokaler i centrala Malmö.
OM DIG
För att du ska passa och trivas i rollen behöver du:
- Vana och vilja att arbeta inom 2nd line IT support av lite mer komplex karaktär
- Tidigare erfarenhet av exempelvis 2nd line support inom IT eller Telekom, Support Specialist, NOC Manager eller Incident Manager
- Relevant utbildning inom IT eller motsvarande
- Ett par års relevant arbetslivserfarenhet
- Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska
Som person ser vi att du är självständig, strukturerad och har god analytisk förmåga.