OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För uppdrag hos en av våra nyckelkunder söker vi dig med tidigare erfarenhet av 2nd line support inom IT eller Telekom, som vill arbeta med drift av laddinfrastruktur för laddning av elfordon.
OM KUNDEN
Energiomställningen är den största samhällsförändringen sedan den industriella revolutionen och som en av de ledande och mest heltäckande aktörerna i den svenska energibranschen, är vår kund en av nyckelspelarna i detta arbete.
OM ROLLEN/ UPPDRAGET
Du kommer att ingå i ett team hos kunden, som arbetar med operativ drift av laddstationer. Detta innebär bl a ärendehantering, felsökning, felavhjälpning, koordinering av servicepartners samt konfigurering och support vid driftsättning.
Typiska verktyg som används i uppdraget är webbaserat backendsystem, ärendehanteringssystem och IOT-portal för hantering av simkort från mobiloperatörer.
Kunskap inom e-mobility och elbilsladdning är meriterande, exempelvis kunskap om kW/kWh/A, OCPP och M2M communication.
Uppdraget är på heltid normal kontorstid och utförs i kundens lokaler i centrala Malmö.
OM DIG
För att du ska passa och trivas i rollen behöver du:
- Vana och vilja att arbeta inom 2nd line IT-support av lite mer komplex karaktär
- Tidigare erfarenhet av exempelvis 2nd line support inom IT eller Telekom, Support Specialist, NOC Manager eller Incident Manager
- Relevant utbildning inom IT eller motsvarande
- Ett par års relevant arbetslivserfarenhet
- Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska
Som person vill vi att du är självständig, strukturerad och har god analytisk förmåga.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från att arbeta som konsult och sätter stort värde i din konsultmässighet, men om du saknar det, ser vi till att du får det.
Urval sker löpande och tillsättning sker i samråd med kunden. Trolig uppdragsstart efter sommaren.