OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett driv och önskan om att skapa värde genom avtal inom området vårdrelaterad förbrukning och läkemedel är det här en tjänst för dig!
Adda Inköpscentral är en organisation som strävar efter att ha en så attraktiv avtalsportfölj som möjligt för Sveriges Kommuner och Regioner. Vi samarbetar nära med SKR, våra kunder och leverantörer. I pandemin tog vi ett stort ansvar att säkra upp och förse kommunerna med skyddsutrustning. Inköpskategorin Vårdrelaterad förbrukning och läkemedel består av flera avtal vilka innefattar nödvändiga produkter till sjukvården. Läkemedelsdelen erbjuder vacciner för barn- och elevhälsan som ingår i det nationella barnvaccinprogrammet, men även andra vacciner.
Tjänsten som Avtalsansvarig Vårdrelaterad förbrukning och läkemedel
Vi söker en Avtalsansvarig som framförallt ska arbeta med att ansvara och förvalta våra avtal inom vårdrelaterat förbrukningsmaterial och läkemedel. Som avtalsansvarig är du ansvarig för avtalens funktionalitet och effekt slår igenom, bland annat genom en proaktiv analys, upphandling, avtalsförvaltning, leverantörsuppföljning och kundstöd. Du har ett huvudansvar för avtalen inom ditt område, men arbetar aktivt inom hela organisationen och ihop med kunder och leverantörer.
Tillsammans med kategoriansvarig och ert team ansvarar du för att överenskomna aktiviteter och planer genomförs. En stor del är att driva portföljutveckling för att öka vår bredd inom erbjudandet ihop med kunderna. Frihet under ansvar är ledord då varje avtal har egen budget och följs upp mot flera KPI:er, bland annat nyttjandegrad.
Vi ser att du behöver ha god förståelse för hur marknaden fungerar och erfarenhet från branscherna som kategorin omfattar. Erfarenheten kan komma från produktion eller grossistled alternativt från inköp eller försäljning.
Kvalifikationer
- Relevant eftergymnasial utbildning.
- Minst fem års relevant erfarenhet av vård- och läkemedelsbranschen inom inköp eller försäljning.
- Mycket god förmåga att driva enskilda projekt, arbeta självständigt och sträva mot uppsatta mål.
- Mycket god erfarenhet av och förmåga att arbeta i team och extern samverkan.
- God problemlösningsförmåga och nyfikenheten att ta reda på det som behövs.
- God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift.
- Meriterande med erfarenhet av logistik och försäljning.
Din profil
För att lyckas i ditt arbete är du kundorienterad och gillar att träffa och bygga relationer med olika människor. Vidare är du en god kommunikatör då en stor del av arbetet bygger på att utveckla avtalen i dialog med kunder och leverantörer. Du drivs av att skapa kundnytta och gillar att se resultat samt är analytisk och strukturerad. Gillar du dessutom nytänkande och kreativitet kommer du att trivas bra hos oss.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 14 november, men vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Adda
Adda-koncernen består av fyra bolag och vi är fler än 160 medarbetare på kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på vår www.adda.se (http://www.adda.se)
Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats. Vi är sedan november 2018 en Great Place To Work-certifierad arbetsplats.