OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Svedbergs ingår i Svedbergskoncernen som är Nordens ledande badrumsinredare med ett sortiment som omfattar hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, WC och tillbehör. Försäljning sker till både konsument- och projektmarknaden och säljs i Sverige, Finland, Norge och Danmark.
Att över 75 procent av våra produkter tillverkas i egna anläggningar i Dalstorp skapar fördelar när det gäller till exempel flexibilitet, ledtider, logistik och miljö.
Med en lång och innovativ historia som badrumsinredare skapar vi tidlös badrumsinredning med äkta och hållbara material. I våra produktionsanläggningar lever hantverkstradition sida vid sida med innovation och stilsäker design. Genom att skapa och utveckla alla våra produkter hemma i Sverige och nära kunderna, kan vi ta ansvar för att de håller högsta kvalitet. Dessutom mönsterskyddar vi dem, vilket garanterar deras unicitet.
Att skapa hållbar inredning som består år efter år är för oss en självklarhet. Ett hållbart agerande är något som genomsyrar allt vårt arbete. Det handlar om allt från att värna mänskliga rättigheter och antikorruption till arbetsförhållanden och anställningsvillkor. Oavsett om det gäller Sverige, Europa eller en leverantör i en annan världsdel.
Läs mer på www.svedbergs.se
Dina arbetsuppgifter
I syfte att förstärka och utveckla vår marknadsledande position söker vi nu en kompetent, motiverad och positiv Digital kommunikatör!
Du kommer att ansvara för interaktion och innehåll i alla våra sociala medier samt nyhetsbrev, med målet att skapa ökad varumärkeskännedom och stärka Svedbergs marknadspositioner.
Primära arbetsuppgifter:
• Skapa kreativt och kommunikativt innehåll (content) som är relevant för varumärket i alla våra sociala mediekanaler och nyhetsbrev.
• Kommunicera planer gällande innehåll i digitala medier samt digitala aktiviteter.
• Leda utformning och genomförande av kampanjer för sociala medier.
• Arbeta direkt med alla våra sociala kanaler, t.ex. publicering på Instagram, Youtube, Facebook, LinkedIn etc.
• Skapa redaktionellt material och micro-stories som kan användas av Svedbergs återförsäljare.
• Implementera nära samarbeten med influencers och bloggare utefter en månadsbudget i syfte att skapa innehåll för våra sociala kanaler.
• Aktivt skapa och hantera partnerskap med influencers.
• Utveckla vårt flöde i sociala medier.
Din profil
Du har en relevant utbildning inom ämnet, gärna med inriktning på media, kommunikation eller webbdesign. Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet och god kunskap inom digital kommunikation.
Du älskar sociala medier och kommunikation samt har en naturlig förmåga att skapa kreativt innehåll.
Som person är du driven, initiativtagande och har en positiv, problemlösande attityd. I ditt arbete är du strukturerad samt har ett proaktivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter.
Du är handlingskraftig, analytisk samt van vid att överblicka situationen och prioritera därefter. Du har en naturlig förmåga att lyssna samt skapa goda relationer både internt och externt.
Vi ser även att du är en vass kommunikatör, som enkelt kan uttrycka dig, både i tal och skrift, på både svenska och engelska.
Du kan ta fram såväl statiskt som rörligt content, där du behärskar Adobe Creative Suite (InDesign, Photoshop etc) samt videoredigering. Du kan även följa upp marknadsåtgärder genom dina kunskaper i Google Analytics. Då vårt nyhetsbrev ligger inom ditt arbetsområde bör du även ha goda kunskaper inom Hubspot/Apsis/MailChimp eller annat liknande program. Du har dessutom goda kunskaper i Microsoft Office. Kunskaper inom Google Ads och Facebook Ads är meriterande.
Vi erbjuder dig en stimulerande tjänst på ett innovativt och marknadsledande företag i Norden inom badrumsinredning.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Ansökningarna behandlas löpande, sista ansökningsdag: 2022-04-12.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99 eller Ninni Svahn på tel.0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.