Vi söker driven Supporttekniker till framgångsrika TietoEvry i Örebro!

Vi söker driven Supporttekniker till framgångsrika TietoEvry i Örebro!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att lösa IT-relaterade problem och har tidigare erfarenhet inom support? Vi söker nu en Supporttekniker för konsultuppdrag hos TietoEvry i Örebro! Uppdraget förväntas starta i januari för att pågå till sista juni, med möjlighet till förlängning. Som Supporttekniker på TietoEvry kommer du tillhöra ett sammansvetsat team med högt i tak. Förutom härliga kollegor och nyrenoverade lokaler erbjuds även frukost för alla varje morgon. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Supporttekniker på TietoEvry du i ett team där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.

Som supporttekniker har man en bred roll som skiljer sig mycket från den klassiska helpdesktjänsten. Man ska hantera ärenden med stor bredd och arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa ärenden. Teamet arbetar mycket med att lösa problem i första linjen. Vidare arbetar de nära de norska kollegorna, och kommer arbeta nära kollegor i Tjeckien i framtiden, så att kunna tala flytande engelska är ett krav. Kunskaper i norska är meriterande.

Användarnas plattform är baserad på Windows10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS Outlook.

Vem är du?
Vi söker dig med ett brinnande intresse för IT och trivs väldigt bra med att ge god service. Du har tidigare erfarenhet av och känner till Active Directory, MS Office Suite, Windows 10, MS Exchange och Office 365. Vidare efterfrågas grundläggande kompetens inom Windows server, nätverk, Linux och ITIL. Tidigare erfarenhet som supporttekniker eller liknande är meriterande.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, medan kunskaper i norska är meriternade.

Som person bör du vara stresstålig och besitta en god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift. Arbetet som Supporttekniker sker i nära kontakt med företagets kunder vilket innebär att egenskaper som servicekänsla och engagemang värdesätts högt. Du har en god pedagogisk förmåga och trivs i rollen som problemlösare. Vidare tar du eget ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är en prestigelös lagspelare.

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2021
  • Ansök senast: 24 januari 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024